Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen.
Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.
Jammer. Ik had nog wel een kans gezien voor Bill als echte Messenger-buddy. Nu zat Bill in een tabje. Maar inmiddels is ook ABN Amro te vinden in het lijstje en geeft je je saldo (en meer niet); Yvette van de Rabobank is reuze succesvol in het geven van antwoorden over Rabobank Young Dynamics. 1+1=3 ==> Straks vraag je aan Yvette: ‘wat is mijn saldo?’. Dan hoor je – bijvoorbeeld – 12.882,21 euro. Dan zegt Yvette erbij: Je hebt nu al drie maanden meer dan 10.000 euro op je rekening staan? Wil je dat niet liever op een spaarrekening zetten. Als je dan ‘ja’ zegt, doe je dus een transactie. Hier lag een mooie taak voor Bill. Maar dan niet in een tab, want wie klikt daar nou op? Maar misschien komt er nog eens een Bill 2.0.
Kill Bill dus eigenlijk…
Wel erg jammer want het was een goed opgezette dienst waarin SNS Bank het voortouw had genomen. Ondanks het ‘veel geschreeuw en weinig wol’ van een aantal andere banken zat dit beter in elkaar. Jammer dat de adoptie van de dienst achterbleef…
Heel jammer dat ze gaan stoppen als ze niet halen wat willen verdienen.
Het alternatief wordt nu aansluiten bij het iDeal-consortium?
@Sint: Denk het niet:
“Gesprekken met eventuele partners of overnamekandidaten gaven volgens Dreteler geen aanleiding voor een doorstart.” (MarketingTribune)
Ik ben toch wel benieuwd waarom het door slechts 10.000 jongeren wordt gebruikt en of gebruiken gelijk staat aan aangemeld.
Is er bijv. onderzocht of jongeren wel willen betalen via messenger of dit puur willen gebruiken waar het voor bedoeld is: kletsen.
Ik vraag me toch wel af of ik de enige was die bij het lezen van de kop aan Gates dacht… 😉
@Robert: Misschien juist wel. Dat ze geen heil meer zien in continuëring van Bill, betekent niet dat klanten van SNS er niet op rekenen dat men een andere oplossing gaat aanbieden voor online betaaltransacties. Nu het eigen product wordt stopgezet, lijkt aansluiting bij een meer succesvolle betaalmethode m.i. een logische stap.
Een online betaalproduct zou voor een bank vandaag de dag toch net zo vanzelfsprekend moeten zijn als het aanbieden van een pinpas…
Het bericht klopt niet helemaal. Bill is in maart 2005 geintroduceerd. Hij heeft het dus langer uitgehouden dan een half jaartje…
.. en nu snel aansluiting zoeken bij iDeal, anders verplaats ik m’n rekeningen..
Ja, verdikke. Zonde : SNS heeft keer op keer innovatieve diensten in de markt gezet. Maar in een land waar 3 banken de dienst uitmaken is het erg lastig om een marktstandaard neer te zetten. Toch ben ik er trots op dat ze het hebben geprobeerd.
Daarmee maak je misschien wat minder indruk in St. Tropez, maar des te meer op ons.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!