Bill is niet meer

Bill is niet meer

Bill, de online MSN Messenger-buddy voor kleine webbetalingen van de SNS Bank stopt ermee. De reden is het tegenvallende aantal gebruikers. Momenteel gebruiken zo’n 10.000 jongeren tussen de 15 en 24 jaar de dienst, terwijl dat er 60.000 hadden moeten zijn. De 450 winkeliers die de dienst in gebruik hebben krijgen binnenkort bericht over de stopzetting.

De dienst werd in maart vorig jaar gelanceerd en heeft het dus nog geen 2 jaar volgehouden. Bron: MarketingTribune


Geplaatst in

Delen



Er zijn 12 reacties op dit artikel

  • Jammer. Ik had nog wel een kans gezien voor Bill als echte Messenger-buddy. Nu zat Bill in een tabje. Maar inmiddels is ook ABN Amro te vinden in het lijstje en geeft je je saldo (en meer niet); Yvette van de Rabobank is reuze succesvol in het geven van antwoorden over Rabobank Young Dynamics. 1+1=3 ==> Straks vraag je aan Yvette: 'wat is mijn saldo?'. Dan hoor je - bijvoorbeeld - 12.882,21 euro. Dan zegt Yvette erbij: Je hebt nu al drie maanden meer dan 10.000 euro op je rekening staan? Wil je dat niet liever op een spaarrekening zetten. Als je dan 'ja' zegt, doe je dus een transactie. Hier lag een mooie taak voor Bill. Maar dan niet in een tab, want wie klikt daar nou op? Maar misschien komt er nog eens een Bill 2.0.

    geplaatst op
  • Kill Bill dus eigenlijk...

    Wel erg jammer want het was een goed opgezette dienst waarin SNS Bank het voortouw had genomen. Ondanks het 'veel geschreeuw en weinig wol' van een aantal andere banken zat dit beter in elkaar. Jammer dat de adoptie van de dienst achterbleef...

    geplaatst op
  • Heel jammer dat ze gaan stoppen als ze niet halen wat willen verdienen.

    geplaatst op
  • Het alternatief wordt nu aansluiten bij het iDeal-consortium?

    geplaatst op
  • @Sint: Denk het niet:

    "Gesprekken met eventuele partners of overnamekandidaten gaven volgens Dreteler geen aanleiding voor een doorstart." (MarketingTribune)

    geplaatst op
  • Ik ben toch wel benieuwd waarom het door slechts 10.000 jongeren wordt gebruikt en of gebruiken gelijk staat aan aangemeld.

    Is er bijv. onderzocht of jongeren wel willen betalen via messenger of dit puur willen gebruiken waar het voor bedoeld is: kletsen.

    geplaatst op
  • Ik vraag me toch wel af of ik de enige was die bij het lezen van de kop aan Gates dacht... ;-)

    geplaatst op
  • @Robert: Misschien juist wel. Dat ze geen heil meer zien in continuëring van Bill, betekent niet dat klanten van SNS er niet op rekenen dat men een andere oplossing gaat aanbieden voor online betaaltransacties. Nu het eigen product wordt stopgezet, lijkt aansluiting bij een meer succesvolle betaalmethode m.i. een logische stap.

    Een online betaalproduct zou voor een bank vandaag de dag toch net zo vanzelfsprekend moeten zijn als het aanbieden van een pinpas...

    geplaatst op
  • Het bericht klopt niet helemaal. Bill is in maart 2005 geintroduceerd. Hij heeft het dus langer uitgehouden dan een half jaartje...

    geplaatst op
  • .. en nu snel aansluiting zoeken bij iDeal, anders verplaats ik m'n rekeningen..

    geplaatst op
  • Ja, verdikke. Zonde : SNS heeft keer op keer innovatieve diensten in de markt gezet. Maar in een land waar 3 banken de dienst uitmaken is het erg lastig om een marktstandaard neer te zetten. Toch ben ik er trots op dat ze het hebben geprobeerd.

    geplaatst op
  • Daarmee maak je misschien wat minder indruk in St. Tropez, maar des te meer op ons.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.