Blogview: Autoblog.nl

17 oktober 2006, 02:41

Ruim een jaar geleden zijn we gestart met een serie korte interviews (blogviews) om een beeld te schetsen van waar we in Nederland staan met de zakelijke toepassing van weblogs en RSS. De komende weken zullen we met dezelfde mensen opnieuw een kort interview houden over waar ze nu staan. Na Joost Hoogstrate en Stephan Fellinger, dit keer een interview met Vincent van Twillert van het in november 2004 opgerichte Autoblog.nl.

Autoblog.nl biedt zeven dagen per week het laatste autonieuws. Met ruim 500.000 unieke bezoekers per maand en rond de 2,5 miljoen pageviews behoort autoblog tot de top 3 van de Nederlandse sites met actueel autonieuws. Sinds kort leveren ze ook wekelijks een column aan over auto’s voor de nieuwe columns op nu.nl.

Vorig jaar stelden we de vraag waar je binnen een jaar met je weblog zouden staan. Zijn de voorspellingen uitgekomen?

De voorspellingen zijn zeker uitgekomen! Vorig jaar hadden we 5000 unieke bezoekers per dag, dit zijn er nu ruim vier keer zoveel. Daarnaast zijn er een aantal bloggers en columnisten bijgekomen die zo nu en dan helpen met de content. Dit jaar moet ik wellicht wat ambitieuzer zijn in mijn voorspellingen…

Heb je de doelstellingen gehaald? Zo nee, heb je deze nu aangepast?

We willen komende tijd wat breder en dieper gaan. We zullen de bestaande berichtgeving niet veranderen maar zullen dus wel uitbreiden. En alhoewel het op zich geen doelstelling was om objectief te zijn, zijn we wel veel meer subjectief geworden in onze berichtgeving. Doordat we meerdere bloggers hebben kan dit ook en krijg je een aardige diversiteit aan meningen. Dat bezoekers hier vervolgens op kunnen reageren maakt het plaatje natuurlijk compleet.

Wat is je het afgelopen jaar tegengevallen en waarom?

Geen tegenvallers!

Wat waren je belangrijkste successen van het afgelopen jaar?

Belangrijkste succes was voor ons dat we als eerste website ter wereld het nieuws brachten over de Spyker SUV, inclusief afbeeldingen. Dit was live vanaf de autoshow in Geneve en gaf ons toch wel een goed gevoel. Ook het feit dat we inmiddels door diverse importeurs serieus worden genomen vind ik een zeer positief teken. Als zakelijk succes denk ik dat het erg belangrijk is geweest dat Sacha Prins achter de schermen is toegetreden, met behulp van zijn kennis kunnen we een aantal belangrijke stappen zetten.

Speelt de weblog inmiddels een significante rol in het dagelijkse werk?

Sinds begin van dit jaar werk ik fulltime aan autoblog dus je kunt wel zeggen dat het weblog een belangrijke rol speelt in het dagelijks leven. Er is natuurlijk altijd wel wat te bloggen.

Waar sta je volgend jaar?

Volgend jaar is autoblog wederom verder gegroeid en qua bezoek zullen we minimaal nog een keer verdubbelen. We willen uiteindelijk de belangrijkste Nederlandstalige bron voor autonieuws op internet worden, we zullen daarom komend jaar ook met nieuwe diensten komen die daarbij moeten helpen.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    June

    Autoblog kickt ass!! Via MF ben ik vorig jaar op Autoblog terecht gekomen en ik bezoek het nog steeds elke dag. Echt een leuke auto site en hopelijk houden ze de zelfde jong en dynamisch gevoel/uitstraling op weg naar de beste autoweblog van NL.


    17 oktober 2006 om 10:28
    Valjean

    disse:Does your site have a contact page? I’m having a tough time locating it but, I’d like to send you an email. I’ve got some suiggsteons for your blog you might be interested in hearing. Either way, great website and I look forward to seeing it improve over time.


    26 april 2016 om 00:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!