FireBrands congres aangekondigd via LinkedIn

11 oktober 2006, 20:18

Wie nu op LinkedIn.com, het zakelijke netwerk met wereldwijd 7,5 miljoen gebruikers een profiel van iemand bekijkt, zal daar een kleine banner zien van het IAB (Internet Advertising Bureau) congres Firebrands, creative digital branding day, dat op 26 oktober in Panama, Amsterdam wordt georganiseerd. Erg slim van het IAB en een voorbeeld van hoe het moet. Het is immers relevante informatie, precies toegesneden op mijn profiel: land, leeftijd en achtergrond (marketing and advertising). Het is echter pas het begin van de transformatie van advertising.

In een volgende stap integreren weblogs, noem het communities, van professionals met netwerken als Linkedin. Of ontstaat er in elk geval een stevige vorm van samenwerking. Dan kunnen we niet alleen een banner van een event zien, maar onthoudt LinkedIn (of de community site) ook of we hebben geboekt. Krijgen we geen banner meer wanneer we reeds hebben geboekt of hebben aangegeven dat we niet kunnen of sowieso niet zijn geinteresseerd. En kunnen we bij een boeking zien wie van onze contacten (of contacten van contacten) hebben geboekt. Of kunnen we aankondigingen zien van sprekers (wat gaan ze vertellen). Lezen we verslagen van onze contacten (of contacten van contacten of nog verder) die er vorig jaar waren. En dan hebben we het nog alleen maar over events. Wat je nog allemaal kan doen met boeken, met nieuws, het gaat maar door, alleen maar kansen. Maar dit is dus al helemaal goed!

Elke eventorganisatie (of opleider) kan dit overigens in een p**p en een sch**t doen. Klik op ‘Your Ad here’. Drie minuten later heb je een account. Nog twee minuten later je eigen banner. Je betaalt ca 2 euro (afhankelijk van de marktwaarde op dat moment) per 1000 impressies en kan een maximum meegeven voor het dagelijks budget. Verder kan je aangeven of je per land wilt targeten, op welke industrie, op leeftijd en op geslacht. Allicht aardig om een keer te proberen. Kleine moeite, groot plezier..

Hieronder nog even de volledige pagina van een willekeurig contact van me (even netjes de naam weggepoetst) waarop de banner verschijnt:

Veel succes ermee!

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Futurist Erwin van Lun startte op MarketingFacts in 2005, direct na publicatie van zijn boek "Van Massamerk naar Mensmerk" dat toen een nominatie kreeg voor de Marketing Literatuur Prijs. Het boek beschreef de toestand van media, marketing en merken in de toekomst van 2015 en Erwin volgde de ontwikkelingen in de eerste jaren op de voet. Nu blijkt dat zijn voorspellingen waarheid zijn geworden helpt hij mensen om zélf de toekomst trefzeker te voorspellen en heeft hij zijn voorspellingen voor 2020, 2030 en 2050 al weer klaar voor publicatie in het boek 'Utopia Manifesto 2050'. In 2009 stortte Erwin zich helemaal op Chatbots.org (http://www.chatbots.org), zijn wereldwijde industry portal op het gebied van intelligente kunstmatige karakters en in 2015 sloot hij zich aan bij het Bemer netwerk (http://yourfuture.bemergroup/nl) om mensen te helpen zichzelf te resetten: gezond, vitaal en creatief: helemaal klaar voor de toekomst! In 2017 zag hij de bezoekersaantallen van Chatbots.org weer flink stijgen en besloot dat het tijd werd voor de terugkeer naar het prachtige veld van humanlike AI.

Categorie
Tags

6 Reacties

    media

    Ben overigens wel benieuwd naar het effect van deze manier van adverteren. Igor, kun je daar tzt iets meer over zeggen?


    12 oktober 2006 om 03:46
    arjanintveld

    Goedemorgen Marco. Ik zie de advertentie zowel op mijn eigen als op de profielpagina van anderen.


    12 oktober 2006 om 04:03
    media

    Ah, dank voor de update Arjan!

    Ik heb Igor een email gestuurd met de vraag naar de effectiviteit; zou aardig zijn als hij daar iets meer over kan zeggen.


    12 oktober 2006 om 04:18
    ErwinVanLun

    Om een duistere reden kan je campagnes geen einddatum meegeven. Gek he?


    9 december 2006 om 13:41
    Igor

    Goedemiddag!!

    Wat antwoorden op wat vragen:

    Wilde graag leren en zien of Linked In zou werken qua advertising. Natuurlijk tref je daar een aantal early birds, innovators en social influencers, dus die kunnen zo’n boodschap vaak weer in eigen gelederen vertellen: “hee ga jij ook naar dat FireBrands congres” ..

    Eens kijken of deze specifieke groep ‘meerwaarde’ heeft in advertising. Puma zou zich liever ook richten op de efluential sneakerfreakz, maar men weet vaak niet waar die potentials zitten.. dus ben je vaak overgeleverd aan massageschreeuw …

    In dit geval was ca. 5% van de deelnemers afkomstig van Linked in. Maar het aantal views was natuurlijk minimaal. Geen massa, wel zeer gericht.

    We laten de campagne lopen t/m 31-12-2006. We willen de mensen die niet eweest zijn laten zien, dat ze iets gemist hebben. En dat ze volgend jaar de naam FireBrands herkennen c.q. herinneren.

    Ook willen we graag dat mensen die niet geweest zijn: toch naar de website komen, om de presentaties etc te downloaden. Als die weer in hun netwerk/achterban worden verspreid; betekent dat nog meer herinnering en herkenning voor FireBrands volgend jaar.

    En dat is natuurlijk ook een stukje after sales aan mensen die wel geweest zijn en de sponsors, want die krijgen nu nog steeds herkenning, erkenning etc. Er komt ook een follow up richting deelnemers nav het congres: met mini-event en een workshop. Opt-in natuurlijk: als je daar behoefte aan hebt. Een soort organisch verloop zeg maar, met weer een opbouw tot het nieuwe event.

    @Erik van Roekel: dat heet after sales 😉 Doen ze bij Volkswagen ook hoor; als je de showroom uitrijdt met je nieuwe auto, begint het tevreden stellen na de koop. En bij IN Direct doen ze dat no beter, crm is daar helemaal een 10+.

    Conclusie:

    Een pilot die weer learnings brengt. Ook een beetje een imago: je mag van IAB wel verwachten dat het nieuwe dingen online probeert. Om te leren en ervaring op te doen. Kunnen we onze ervarin weer delen met anderen, blijft eeuwig missiewerk.

    Andere logische gedachte over een expiriment:

    een experiment is om te leren, het kan nooit succesvol zijn of mislukken.

    Fijn weekend allemaal.

    Vanavond ook allemaal weer een paar uurtjes YouTube kijken, i.p.v TV? 😉

    Cheers

    Igor


    9 december 2006 om 14:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!