No Bull-shit

No Bull-shit

Eind oktober gaat in de States de tweede ‘Red Bull Art of the Can Contest’ van start, hetgeen inhoudt dat iedereen zijn of haar creativiteit mag loslaten op het bekende blikje met de rode stier erop. Het eindresultaat mag van alles zijn, zolang het basisingredient maar een blikje Red Bull is.

Een vakjury bepaald vervolgens welke de drie beste inzendingen zijn. Voor de winnaar ligt een ‘unforgettable experience’ op de voor Amerikanen zeer bekende artisitieke Art/Basel-tentoonstelling eind dit jaar op Miami Beach in het verschiet. Zeg maar, de plek waar de creme de la creme uit de ‘art’-business zich profileert, van traditionele schilderijen tot vernieuwende ‘video-art’.

Ondanks dat de Red Bull-website vermeldt dat de contest al sinds 1997 op diverse plekken over de wereld is gehouden en het veel mensen heeft weten te inspireren, heb ik er persoonlijk nog nooit iets over gehoord of gelezen.

Deze Red Bull-contest lijkt me overigens een passende vorm van ‘brandgagement’. Door de consument actief te betrekken bij de blikjes, iedereen zijn ‘eigen product’ ervan mag maken en er tevens tentoonstellingen aan worden geweid, zodat een groot publiek het merk anders beleefd, lijken mij voldoende reden om dit artikel aan deze rubriek toe te voegen. (via:ThreeMinds)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • "Deze Red Bull-contest lijkt me overigens een passende vorm van ‘brandgagement’." -> Zeker weten! Erg mooi en lekker artistiek.

    geplaatst op
  • @carl: dat wordt nog een grote categorie ;-)

    geplaatst op
  • Doet me overigens denken aan mochi mochi's 'Designers Do Denim' project uit 2001, waar ik samen met Renu Kashap, Mieke Dingemanse en Yamandu Roos, de (papieren) catalogus voor mocht ontwerpen. Voor dit project maakten artiesten en beroemdheden prachtige kunstobjecten van Evisu jeans, die vervolgens benefiet voor aids onderzoek geveild werden.

    geplaatst op
  • @ronald: Da's ook precies de bedoeling ;-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.