Blogview: Punt.nl

28 september 2006, 04:56

Punt.nlRuim een jaar geleden zijn we gestart met een serie korte interviews (blogviews) om een beeld te schetsen van waar we in Nederland staan met de zakelijke toepassing van weblogs en RSS. De komende weken zal ik met dezelfde mensen opnieuw een kort interview houden over waar ze nu staan.

Vandaag een interview met Henkjan de Krijger, de iniatiefnemer van het blognetwerk punt.nl.

Vorig jaar stelden we de vraag waar je binnen een jaar met je weblog zou staan. Zijn de voorspellingen uitgekomen?

Nee er is helemaal niets van uitgekomen wat betreft punt.nl. We hebben besloten punt.nl echt nog even als pilot te zien en ons te concentreren op mijndomein.nl. Dat werpt nu wel zijn vruchten af. Gisteren legden we de 75.000e domeinnaam vast en aan het einde van dit jaar zijn dat er 100.000.

Heb je de doelstellingen gehaald?

Een aantal wel en een aantal niet. Van onze lange termijnstrategie:

1 Iedereen een domeinnaam.

2 Iedereen een website.

3 Iedereen bezoek.

We blijven een beetje hangen bij: Iedereen een domeinnaam wat ook goed rendeert maar we hebben een hoop speelplezier aan punt.nl en pakken stap 2 heel serieus aan. Ons bedrijf is inmiddels flink wat historische ballast kwijt. Een aantal zaken zijn afgestoten of uitbesteedt, nieuwe mensen zijn aangenomen. Wij focussen ons nu echt op: Iedereen een website.

Wat is je het afgelopen jaar tegengevallen?

Door toenemende schaarste is het lastig goed personeel te recruteren.

Wat waren je belangrijkste successen van het afgelopen jaar?

Het behalen van de 30.000e domeinnaam eind vorig jaar.

Speelt de weblog inmiddels een significante rol in het dagelijkse werk?

Nee. Maar daar gaan we wel voor. Iedereen een website. Ik denk dat een weblogprofiel in gewijzigde vorm HET communicatiemiddel van het individu gaat worden.

De stem van het individu op het internet klinkt nu vooral al door de weblogs. Daar ontstaat steeds meer massa. Die massa krijgt door slimme aggregaties een zekere macht. Hier staat mijn visie wat betreft punt.nl II.

Iedereen die er een mening over heeft heel graag reageren! Ik heb gehoord dat marketingfacters heel goed zijn in (opbouwende) kritiek. Je kunt me ook mailen op henkjan@punt.nl.

Waar sta je volgend jaar?

Met punt.nl:

Volgend jaar worden we groter dan web min log omdat zij gekozen hebben voor een robuust en uitstekend weblogplatform maar er niet voor kiezen gemeenschaps software toe te voegen en ik denk dat mensen daar erg naar opzoek zijn.

Met een zwerm punters doen we dit jaar ook mee aan der Roparun. We willen 150.000 euro ophalen om terminale kankerpatienten een prettiger einde te bezorgen. Meer info op team.punt.nl. Ik noem deze actie ook omdat het een karakteristiek iets voor een levende webloggemeenschap.Ik werd benaderd door een aantal punters. Punt.nl betaalt het startgeld. Verder doen we niets! De zwerm punt.nl-loggers organiseert verder alles daaromheen. Een gigantische organische organisatie. Vanuit sociologisch perspectief zeer interessant.

Mijndomein.nl:

Eind volgend jaar hosten we 300.000 domeinnamen. Punt.nl weblogs worden dan toegevoegd als websitepakket aan de mijndomeinprodukten.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    henkjan

    Door het picnic geweld wat ondergesneeuwd maar commentaar hoor ik graag.


    29 september 2006 om 06:13
    MF

    Leuk bericht, de EU-=registratie was alleen wat minder netjes verlopen bij Punt nl. Klanten proberen te trekken door lage jaarlijkse kosten, maar als ze de domeinnaam niet konden registreren moest je wel een deel van de admin-kosten betalen. De grap was dat ze de namen te laat (dus niet) registreerden en zo een leuk bedrag aan zogenaamde admin-inkomsten ontvingen (en geen registratie kosten hadden). Ik vond het niet zo netjes.


    29 september 2006 om 06:32
    henkjan

    Je hebt het hier over de sunriseperiode waar inderdaad flink wat administratieve rompslomp bij kwam kijken. Daar is nu veel over te doen daar het ook vaak fout ging bij EURid. Wij dienden voor iedere klant volgens afspraak de aanvraag in. Een heel groot percentage is ook keurig gehonoreerd. Soms niet omdat niet aan voorwaarden werd voldaan.

    Ik kan je verzekeren wij verdienen ons geld niet met truukjes zoals je hierboven schetst maar met nette zeer transparante zaken.

    Zoals de waard is…


    29 september 2006 om 06:40
    Dernell

    I am often blogging and i really appreciate your content. The article has really peaked my interest. I am going to bookmark your site and keep checking for new innitmaroof.


    12 juli 2016 om 01:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!