Omzet thuiswinkelbranche 25% gestegen

Omzet thuiswinkelbranche 25% gestegen
, Upstream
@marcoderksen

Nederlandse e-commerce naar 12 miljard euro in 2011Na Forrester Research heeft nu ook Blauw Research de cijfers officieel bekend gemaakt van de Thuiswinkel Markt Monitor. De omzet van de Nederlandse thuiswinkelbranche op internet is in het eerste halfjaar van 2006 uitgekomen op 1,33 miljard euro. Dat komt neer op een stijging van 25 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Verder blijkt uit het onderzoek dat in het eerste halfjaar van 2006 ruim vijf miljoen mensen online aankopen gedaan. Daaronder bevonden zich 700.000 mensen die voor het eerst het internet gebruikten om te winkelen. De gemiddelde koper besteedde 259 euro. Dat was vorig jaar in dezelfde periode nog 243 euro. Consumenten vinden het online doen van betalingen steeds veiliger. Dat heeft o.a. te maken met de introductie van iDeal.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • "omzet".....

    Zouden de thuiswinkels (otto, neckermann, wehkamp..) nou meer Omzet gedraaid hebben door meer producten te verkopen of hebben ze gewoon meer rente inkomsten omdat steeds meer mensen op de pof iets kopen en bedragen langer open staan?

    geplaatst op
  • Beste Lanqace,

    Je mag aannemen dat het hier gaat om zuivere verkopen. Rente is geen omzet.
    Groet,

    Arnoud

    geplaatst op
  • Ik zie niet waarom iDeal zou bijdragen aan een hogere veiligheid.
    Het enige dat iDeal doet is de betaling alvast "klaar zetten" voor de consument; het is dus niet veiliger dan een normale vooruitbetaling via internetbankieren.

    geplaatst op
  • iDeal is ongeveer 3x zo duur per transactie als de 'good old' acceptgiro. Vind je het dan gek dat de bedrijven met volume iDeal links laten liggen?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.