Omzet thuiswinkelbranche 25% gestegen

26 september 2006, 20:17

Nederlandse e-commerce naar 12 miljard euro in 2011Na Forrester Research heeft nu ook Blauw Research de cijfers officieel bekend gemaakt van de Thuiswinkel Markt Monitor. De omzet van de Nederlandse thuiswinkelbranche op internet is in het eerste halfjaar van 2006 uitgekomen op 1,33 miljard euro. Dat komt neer op een stijging van 25 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Verder blijkt uit het onderzoek dat in het eerste halfjaar van 2006 ruim vijf miljoen mensen online aankopen gedaan. Daaronder bevonden zich 700.000 mensen die voor het eerst het internet gebruikten om te winkelen. De gemiddelde koper besteedde 259 euro. Dat was vorig jaar in dezelfde periode nog 243 euro. Consumenten vinden het online doen van betalingen steeds veiliger. Dat heeft o.a. te maken met de introductie van iDeal.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Langace

    “omzet”…..

    Zouden de thuiswinkels (otto, neckermann, wehkamp..) nou meer Omzet gedraaid hebben door meer producten te verkopen of hebben ze gewoon meer rente inkomsten omdat steeds meer mensen op de pof iets kopen en bedragen langer open staan?


    26 september 2006 om 22:00
    Arnoud Rademaker

    Beste Lanqace,

    Je mag aannemen dat het hier gaat om zuivere verkopen. Rente is geen omzet.

    Groet,

    Arnoud


    27 september 2006 om 19:04
    Jan Oostijen1

    Ik zie niet waarom iDeal zou bijdragen aan een hogere veiligheid.

    Het enige dat iDeal doet is de betaling alvast “klaar zetten” voor de consument; het is dus niet veiliger dan een normale vooruitbetaling via internetbankieren.


    28 september 2006 om 05:13
    _Roderick_

    iDeal is ongeveer 3x zo duur per transactie als de ‘good old’ acceptgiro. Vind je het dan gek dat de bedrijven met volume iDeal links laten liggen?


    28 september 2006 om 07:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief