21 Minuten Part 2

21 Minuten Part 2
,

Eergisteren is het 21 minuten onderzoek weer van start gegaan. In 2005 voerde Mc Kinsey dit onderzoek voor het eerst uit. De Nederlandse bevolking werd daarin gevraagd naar zijn mening over allerlei politieke, sociale maatschappelijke en economische issues. De resultaten van dit onderzoek werden in een rapport aangeboden aan de regering. 150.000 mensen hadden de 21 minuten durende enquête ingevuld.

De resultaten van dit onderzoek zijn interessant en te lezen in het rapport dat vrij kan worden gedownload. Maar, ook van de respons ben ik erg onder de indruk!

Voor dit jaar verwacht McKinsey een nog veel hogere respons. Die verwachting is gebaseerd op resultaten tot nu toe. Binnen twee dagen hebben 25.000 mensen 21 minuten besteed om de enquête in te vullen. Een combinatie van gratis zendtijd op TV, Radio, advertenties in print en online, PR en een email naar de database van vorig jaar levert dit resultaat op. Mc Kinsey is vooralsnog erg tevreden. “Het meeste resultaat halen we via de email die we hebben uitgestuurd en PR”, vertelde Pieter Heij van Mc Kinsey mij, “Een plaatsing van het persbericht op NU.nl resulteerde binnen 2 uur in 2.000 completes van de enquête”. Volgende week zal McKinsey een persbericht uitsturen met de resultaten tot dat moment. Ik ben benieuwd. 150.000 mensen aanzetten om 21 minuten moeilijke vragen in te vullen vind ik knap. En als dat er dit jaar nog meer zijn, vind ik het absoluut een mooie marketing case waard.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • en waar wordt het filmpje voor gebruikt?

    geplaatst op
  • o, ik zie het al. die gaat op TV. benieuwd naar de effectiviteit daarvan . . . .

    geplaatst op
  • Peter, over de effectiviteit van het filmpje is mij niet zoveel bekend. Maar, het levert wel de resultaten op die ik hierboven heb beschreven. Is inderdaad voor op TV.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.