21 Minuten Part 2

22 september 2006, 11:29

Eergisteren is het 21 minuten onderzoek weer van start gegaan. In 2005 voerde Mc Kinsey dit onderzoek voor het eerst uit. De Nederlandse bevolking werd daarin gevraagd naar zijn mening over allerlei politieke, sociale maatschappelijke en economische issues. De resultaten van dit onderzoek werden in een rapport aangeboden aan de regering. 150.000 mensen hadden de 21 minuten durende enquête ingevuld.

De resultaten van dit onderzoek zijn interessant en te lezen in het rapport dat vrij kan worden gedownload. Maar, ook van de respons ben ik erg onder de indruk!

Voor dit jaar verwacht McKinsey een nog veel hogere respons. Die verwachting is gebaseerd op resultaten tot nu toe. Binnen twee dagen hebben 25.000 mensen 21 minuten besteed om de enquête in te vullen. Een combinatie van gratis zendtijd op TV, Radio, advertenties in print en online, PR en een email naar de database van vorig jaar levert dit resultaat op. Mc Kinsey is vooralsnog erg tevreden. “Het meeste resultaat halen we via de email die we hebben uitgestuurd en PR”, vertelde Pieter Heij van Mc Kinsey mij, “Een plaatsing van het persbericht op NU.nl resulteerde binnen 2 uur in 2.000 completes van de enquête”. Volgende week zal McKinsey een persbericht uitsturen met de resultaten tot dat moment. Ik ben benieuwd. 150.000 mensen aanzetten om 21 minuten moeilijke vragen in te vullen vind ik knap. En als dat er dit jaar nog meer zijn, vind ik het absoluut een mooie marketing case waard.

Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl.Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie.Projecten:Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk) Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007) Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006) Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina Alle persberichten van ilse media Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter) ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006) Sponsoring door ilse media van Picnic '06 TV-campagne voor ilse mail (januari 2004) Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003) Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digitalVoordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"

Categorie
Tags

3 Reacties

    loket

    en waar wordt het filmpje voor gebruikt?


    22 september 2006 at 13:42
    loket

    o, ik zie het al. die gaat op TV. benieuwd naar de effectiviteit daarvan . . . .


    22 september 2006 at 13:43
    LianneK

    Peter, over de effectiviteit van het filmpje is mij niet zoveel bekend. Maar, het levert wel de resultaten op die ik hierboven heb beschreven. Is inderdaad voor op TV.


    25 september 2006 at 13:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief