Marketingfacts Brainpower
Gedurende de cross media week Picnic ’06 ontmoet de crossmediale wereld elkaar in Amsterdam. In een eerdere posting gaf ik op verzoek van Marco een toelichting over wat ons daar precies te wachten staat. Maar er is natuurlijk meer. Naast het officiële programma zijn er veel activiteiten waar corporate sponsors een rol spelen. ilse media & Sanoma Uitgevers zijn gezamenlijk corporate partner voor dit initiatief, waaraan we voornamelijk een inhoudelijk interessante invulling willen geven. Voor een gedeelte van onze sponsor-activiteiten wil ik dit podium gebruiken om de Marketingfacts ‘brainpower’ aan te spreken. Ik realiseer met dat daar risico’s aan kleven, die accepteer ik bij dezen. Waar heb ik jullie mening voor nodig?
Tijdens de conferentie op 27-30 september in de Westergasfabriek hebben we als corporate sponsors onze eigen manier om onze ‘crossmediale’ kant laten zien. Wij doen dat onder meer via een stand, waarover we wel even getwijfeld hebben… toch een beetje statisch… Punt waar we onze crossmediale kant kunnen laten zien, maar die is soms lastig te definiëren, juist door de crossmediale en experimentele kanten ervan. We hebben dus besloten om onze middelen in te zetten om bezoekers van het congres aan het woord te laten. Een video-crew van Sanoma’s Extrafris.nl gaat de menigte in. Doel? We willen meningen, ideeën en discussies ontlokken aan de bezoekers en op die manier de interactie onderling vergroten. Om mensen aan het praten te krijgen wil ik stellingen poneren, stellingen die leven en die eens / oneens of andere meningen ontlokken. Ze mogen buzz, röring of discussies ontlokken en als het even kan mensen (niet in de laatste plaats onze eigen mensen) aan het denken zetten.
The challenge: Stellingen….
– De 30-seconden commercial zal nooit verdwijnen.
– Podcasting wordt een serieuze bedreiging voor radio en TV.
– Digitale media kunnen de ‘gevoelswaarde’ van print niet evenaren.
– Creatief toptalent denkt mono-mediaal. Anders was ‘crossmediaal’ al veel groter.
– Etc.
Mijn vraag aan jullie:
Welke stellingen willen jullie besproken zien? Wat leeft zó dat je het interessant vindt om meer meningen te achterhalen? En wat vinden jullie eigenlijk van deze stellingen? Ik hoor jullie reacties heel graag en hoop op een vruchtbare discussie 🙂
extrafris link even aanpassen
Na vandaag ben ik even helemaal leeg en heb ik net iets te vaak ’30-sec spot’ gehoord en ik vrees dat dit ook geldt voor veel andere marketingfacts-lezers die vandaag in R’dam aanwezig waren. Misschien dat ik morgen wat meer inspiratie heb…
Link inmiddels aangepast!
creatief toptalent verdient zijn eigen geld en koopt kwantiteit.( hits e.d.).
Ilse/Samoa heeft geen talent en besteed het uit of doet het via embedded
kuch funny filmpjes
Het zijn de CIA agenten der reclame , how low can we go.
waarom zou men op basis van 60/40 bizniz met ze doen ?
De banners trekken de kwaliteit omlaag , zie die hoogst irritante peper links van mij als stuitend voorbeeld en de brainpower ellende . de naamsbekendheid giert omhoog , maar met een imago dat
mijn koters al zeggen wat een rotzooi.( Uw doelgroep )
Zo werkt geen enkele visser, remkema wel , maar we hadden het over kwaliteit en niet kwantiteit. toch ? zo frank, je kunt de ban er weer op knallen .
Dat vergemakkelijkt de vruchtbare discussie.
Goedenmorgen Hemaworstje, blijkbaar lekker geslapen 😉
Mensen die iets proberen hebben altijd credit bij me.
Hum…: ik vind het een goed idee : liever dan met zijn allen statisch in een donkere zaal zitten en dan twee vraagjes hebben bij een geweldige spreker ! Bereid het wel goed voor met de mensen die disscussieren : gooi niet zomaar een bezoeker een camera onder zijn neus : dan worden het statements & komt er geen discussie.
(Ja, die 30 sec spot komt mij ook de neus uit, wat een verhaal gisteren, pff…)
Je stellingen doen mij nog te weinig pijn. Waar ik over dub is :
* online is aardig voor conversie, maar voor branding blijf je aangewezen op massa-media
* Blogs zijn alleen interessant, omdat Google zo gek is om blogs erg hoog in de zoekresultaten te plaatsen.
* Podcasting wordt nooit wat in Nederland, omdat te weinig mensen zoveel tijd hebben om te doden waardoor de huidige media (radio, CD’s, etc) geen optie meer zijn.
* De Conferentie is dood : online discussie is beter, scherper & dieper. Laten we alleen bij elkaar komen om erg gezellig te zijn, te netwerken en mooi werk te bekijken.
Succes.
Kleine duit:
* Marketeers zijn bang of incompetent om dingen uit te leggen aan hun baas en kiezen daarom te vaak het gebaande pad.
* Nederland speelt en geen rol van betekenis (/kan geen rol…) in de wereld als het om innovatieve marketing gaat.
* De cross media week is leuk, maar wordt te elitair opgezet om een succes te kunnen worden.
Sluit me aan bij Ewout, offline events zouden vooral bedoeld moeten zijn om elkaar te ontmoeten en om bij te praten. De meeste presentaties op events zijn te kort, te lang, te saai, te weinig nieuws. Die kennis ophalen kan beter via internet. Goed punt dus!!!
ik vind de duit van ruben erg mooi.
* 80% van de marketing activiteiten in nederland heeft geen toegevoegde waarde doelstelling in de vorm van meetbare ROI.
* Marketing is sales
* communicatie is in de werkelijkheid 90% copy schijven en 10% wat het echt moet zijn. Wat is die 10%?
Allemaal heel erg bedankt voor jullie input! De vorige reactie die ik hier had gepost is ergens in het zwarte internet-gat terecht gekomen… dus bij deze alsnog ééntje.
Ik heb ontzettend zitten stoeien met de stellingen. Ze moeten uitdagend zijn, niet cliché, een discussie opwekken, interessant, etc. Hoge eisen, maakt het lastig. Uiteindelijk gaan we ervoor om op de dag zelf stellingen te poneren die vanuit de sessies naar boven komen. Ben je dus benieuwd wat daaruit is gekomen? Loop even langs in onze stand (Zuiveringshal West) tijdens de Cross Media Week.
Tot daar!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!