MijnGarage.nl helpt bij keuze autoreparatie

MijnGarage.nl helpt bij keuze autoreparatie

Ruim 1.000 autobedrijven, verspreid over het hele land, slaan vandaag de handen ineen om de grote argwaan bij automobilisten weg te nemen over de prijzen voor onderhoud en reparatie in het autobedrijf. Via www.mijngarage.nl geven zij de automobilist vanaf vandaag vooraf inzage in hun prijsstelling. Na het ingeven van het kenteken krijgt de automobilist, geheel vrijblijvend en per direct in de mailbox, een ‘fixed price’ te zien voor het benodigde auto-onderhoud en -reparatie aan die specifieke auto bij autobedrijven in de buurt. Daarnaast staan er nog enkele tips vermeld.

Circa 43% van de automobilisten twijfelt regelmatig aan de prijzen in het autobedrijf voor onderhoud en reparatie. En op de drie automobilisten gaat er zelfs op voorhand van uit dat de rekening van het autobedrijf niet klopt. En toch ziet het merendeel (62%) van de automobilisten het niet zitten om te onderhandelen over de prijs voor auto-onderhoud of -reparatie. Als belangrijkste reden hiervoor wordt genoemd dat ‘het autobedrijf toch altijd aan het langste eind trekt’ en onderhandelen dus geen enkele zin heeft. Dit blijkt uit recent onderzoek van onderzoeksbureau Trendbox onder 500 automobilisten.

Adriaan Roggeveen, directievoorzitter van Van Heck is initiatiefnemer samen met de Vereniging Groothandel Automaterialen (VROOAM): ‘Hoe meer je van iemand weet, hoe groter meestal de vertrouwensband. Dat is in de relatie tussen het autobedrijf en haar klanten exact hetzelfde. Door het geven van meer inzicht in de totstandkoming van de prijzen en door te benadrukken dat bij ons afspraak ook echt afspraak is, willen we onnodige twijfels wegnemen bij de consument. Via mijngarage.nl kan de automobilist vanuit huis op zijn gemak prijzen opvragen bij autobedrijven in het hele land waarbij direct duidelijk is wat hij daar krijgt voor die prijs. Deze duidelijkheid is exact wat een klant wil. Uit het onderzoek is namelijk ook naar voren gekomen dat 70% niet zozeer een lage prijs belangrijk vindt, maar vooral dat hij waar krijgt voor zijn geld!’

(bijna letterlijk overgenomen van admanager.nl)

Consumenten krijgen steeds meer steun van (vaak nieuwe) merken die hen op een ‘hoger niveau’ ondersteunen bij beslissingen. Niet een merk dat tevens een product aanbiedt maar dat aanbieders met elkaar vergelijkt, de keuze vergemakkelijkt en helpt de transactie tot stand te brengen. Een dienst waar we op termijn graag voor willen betalen. De laatste stap (transactie uitvoeren) is nog niet gezet maar dat is een kwestie van tijd. De opkomst van dit nieuwe type merken (ik noem ze personal brands) vinden we in alle sectoren terug. En mijngarage.nl is een merk om in de gaten te houden.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 15 reacties op dit artikel

  • Dat 'per direct' valt overigens wel mee. Tenzij 4 uur (and counting) onder die noemer valt, natuurlijk.

    geplaatst op
  • Jammer dat de site niet helemaal Firefox-proof lijkt..

    geplaatst op
  • Een goed initiatief. Ik heb het even getest totdat ik mijn e-mail moest invullen. Het is een duidelijke site en je begrijpt meteen wat je moet doen. Jammer is dat je maar 1 optie kan invoeren. Je kunt dus niet een achterdemper en ruitewissers en banden tegelijk selecteren. Je moet dus steeds opnieuw het riedeltje door. Risico is dat je voor ieder onderdeel naar een andere garage moet.

    Waar ik mij al langere tijd zorgen over maak, is of garagebedrijven ook daadwerkelijk de onderhoudswerkzaamheden uitvoeren. Hoe weet ik of het oliefilter wordt vervangen? Of het luchtfilter? De enige manier om dit te achterhalen is om deze onderdelen te vervangen. Ben misschien wantrouwend hierin. Dit soort praktijken komt nog steeds voor. Ik kan helaas geen namen noemen. Voorheen was er toch zo'n tv programma die daar ook aandacht aan besteedde. Ik weet niet meer hoe het heet. Weet iemand dit nog?

    geplaatst op
  • Op zich is het een heel goed idee. Ik vind het concept alleen wel een beetje mager uitgewerkt. Voor alles dat verder gaat dan regulier onderhoud moet je alsnog naar de garage voor een inspectie.

    Ik heb 2 tests gedaan.
    1. Een uitlaat van voor tot achter vervangen, maar ik kan alleen wat over een achterdemper vinden.
    2. Koppakking vervangen, maar daarvoor moet ik naar de garage. Ik krijg dan wel een eerlijke prijs voor een inspectie (EUR 25,-)

    Wat Robert-Jan ook zegt, klopt ook. Je kunt wel een eerlijke prijs krijgen, maar daarmee heb je nog geen garantie dat de luchtfilter waar je voor betaalt ook daadwerkelijk vervangen is.

    geplaatst op
  • Als potentiele klant voel ik me eindelijk serieus genomen:

    "Mijngarage currently supports only IE VERSION 5 OR HIGHER.
    In order to view website please download IE from"

    .. en daar moet ik het dan mee doen als FF gebruiker. Waarschijnlijk te veel FF bezoekers gehad waarbij het niet helemaal goed ging. Dus... uitsluiten die groep.

    Het zou netter zijn om aan te geven dat de site nog in ontwikkeling is (ook gezien de magere uitwerking van het concept) en op welke datum ze wel FF ondersteunen.

    Hun reputatie houden ze hiermee prima in stand.

    geplaatst op
  • @Pieter - heb jij een email gehad dan? Ik nog steeds niet, na bijna 24 uur.

    geplaatst op
  • Ik heb het ook zojuist getest, kreeg meteen binnen enkele seconden een email binnen. Binnen mijn regio waren er alleen Profile Tyrecenter bedrijven...
    Beetje mager om daar tussen te kiezen. Denk dat er nog te weinig bedrijven er aan mee doen.

    Inderdaad jammer ook dat je maar 1 onderdeel per x kan aanvinken.

    geplaatst op
  • Goed initiatief. Wat me opviel: de lay-out. Leek verdacht veel op speurders (vooral qua kleurstelling gelijk). Zou het een onderdeel zijn van...?

    geplaatst op
  • @BeMe: jij dacht aan Speurders, ik d8 aan Route Mobiel. Zou leuk passen als ze deze diensten zouden samenvoegen. of aan onderweg.nl dat is gelinkt aan Route Mobiel én Speurders. Ben benieuwd hoe zich dat ontwikkeld.

    @Pieter & Robert-Jan: dat je niet weet of iets idd gebeurd bljft nog een uitdaging. Het motormanagement van de auto zou iets dergelijks kunnen detecteren en melden. Eerst op het display maar wellicht ook in de toekomst via de site van de dealer en/of de autofabrikant.
    Je zou ook een afschrift kunnen krijgen van de bestelling die zij plaatsen. Dat jij een nieuw (RF)ID nummer krijgt van het uniek onderdeel dat is geplaatst. Op die wijze bestaat je auto dus uit een grote set onderdelen die dan op een dag veranderen. Die kant zou het ook nog op kunnen gaan...

    geplaatst op
  • Ik vindt het er wel leuk uitzien (hij werkt op mijn explorer). Overigens is de laatste stap met de transactie al wel gezet. Ik heb de beurt voor mijn Alfa Romeo via [url=http://www.garageselect.nl]http://www.garageselect.nl[/url geregeld. Fixed prijs vooraf en als je een beetje rondkijkt kun je op een beurt zo € 80 - € 100 besparen. Je hebt binnen een paar seconden een definitieve bevestiging. Ook 's avonds laat dus het zal wel automatisch gaan.

    Ik kwam overigens uiteindelijk bij een Ford dealer terecht, maar da's voor mij geen probleem. De prijsafspraak werd ook keurig nagekomen. Nadeel van http://www.garageselect.nl is dat ze ook nog te weinig garagebedrijven hebben. In mijn provincie Noord-Holland had ik wel redelijke keuze maar ik zag dat het in Brabant bijvoorbeeld minder is.

    geplaatst op
  • Wij zijn zelf ook een garagebedrijf. Wij hebben ondertussen wat tests met deze site gedaan en wij blijken zelfs over het algemeen goedkoper te zijn.

    Ook moet je heel erg goed in je offerte lezen wat wel en wat niet wordt gedaan!!! Is erg misleidend. Wij geven altijd van te voren aan wat we gaan doen en hoeveel dat zou gaan kosten. Mocht de klant achteraf de oude onderdelen willen zien, dan is dat ook mogelijk.

    Belangrijk is dat wij er zijn voor de klant en de klant niet voor ons!

    Bij mijngarage.nl staan alleen garages die bij één bepaalde leverancier afnemen! Je hebt dus maar een beperkte keuze uit garages. Wij kunnen ons waarschijnlijk dus al niet inschrijven omdat we daar niet afnemen.

    Wilt u dus een eerlijke prijsopgave van een bepaalde reparatie? Dan heeft u niet per se deze site nodig. Even een belletje naar ons is voldoende. Of kom even langs. Alles vrijblijvend, geen verplichtingen.

    Graag tot ziens in onze garage

    Inge

    Jora Automaterialen BV
    Oudenbosch

    geplaatst op
  • Zo, precies een week na aanvraag:

    "Bedankt voor uw offerteaanvraag op mijngarage.nl voor het vervangen van uw uitlaat achterdemper. Onze database geeft aan dat wij op dit moment helaas nog niet over de informatie beschikken om uw offerteaanvraag automatisch af te handelen."

    geplaatst op
  • @Inge: als het is zoals je zegt, moet er idd nog iets gebeuren. Iniatieven als mijngarage.nl worden mijn inziens alleen succesvol als ze werkelijk onafhankelijk kunnen werken.

    Ik zou zeggen: bel ze eens op, refereer naar deze discussie en meld je aan. Hoor t graag als t gelukt is! En als er één schaap over de dam is, dan volgen er meer.

    geplaatst op
  • nogal wiedes dat jora de goedkoopste is grossier anex garage bedrijf

    geplaatst op
  • vind het raar dat we nie kunnen zienwaar http://www.mijngarage.nl zit in nederland en dat nie aleen mensen uit het noorden in februari 2008 pas bericht krijgen en het bedrijf al langer bestaat

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.