• Mobile
    wordt gesponsord door

Bud.TV: online entertainment netwerk van Anheuser-Busch (in 2007)

Bud.TV: online entertainment netwerk van Anheuser-Busch (in 2007)
Bierbrouwer Anheuser-Busch, bekend van o.a. Budweiser en Bacardi, heeft plannen voor een eigen 24/7 online entertainment netwerk: Bud.TV. Het entertainment kanaal voor mannen tussen de 21 en 34 jaar zal een dag na de Super Bowl XLI in februari 2007 gelanceerd worden en zeven themakanalen bevatten: humorische webisodes, sport evenementen, consumer-generated content, nieuwsverslagen, interviews met beroemdheden, muziek downloads en standup comedy. Exclusieve contentpartners zijn LivePlanet (Ben Affleck en Matt Damon), TriggerStreet.com (Kevin Spacey) en Wild West Picture Show Productions (Vince Vaughn).

Met een innovatieve desktop applicatie, waarmee internetgebruikers de content in full-screen DVD kwaliteit kunnen bekijken wil Bud.TV zich onderscheiden van de overige online entertainment kanalen.

Het usergenerated-video kanaal op Bud.TV (voorlopige naam Bud Tube), zal lijken op de populaire website YouTube. Het kanaal geeft consumenten de mogelijkheid om hun eigen (komische) Anheuser-Busch commercials te maken, die gedeeld kunnen worden met andere computergebruikers. Tevens komt er een mogelijkheid om de content makelijk te plaatsen op o.a. YouTube en MySpace. Niet vreemd, want na het aanbieden van commercials op de eigen sites Budweiser.com en Budlight.com, bleek dat deze videos 22 miljoen keer bekeken waren op YouTube.com en Google Video samen.

De Amerikaanse bierbrouwer start met een initiële investering van $30 miljoen dollar voor Bud.TV. Het geld komt uit de begroting voor kabel en nachtelijke TV advertenties. De online bestedingen van de grootste bierbrouwer van Amerika komen daarmee in 2007 op zo'n 10 percent uit van de jaarlijkse advertentiebegroting van $600 miljoen. Anheuser-Busch werkt met DDB Worldwide als lead agency voor het opzetten van Bud.TV.

Anheuser-Busch is niet de enige, die zich gaat focussen op branded entertainment. Een groot aantal Amerikaanse bedrijven gingen de bierbrouwer al voor, zoals American Honda Motor, Best Buy, Cadbury Schweppes, General Motors, Krups, Nestle, Pepsi-Cola en Procter & Gamble.

Eerder dit jaar kwam het biermerk Grolsch al met een eigen muziekkanaal (Grolsch Music) op internet en IPTV.

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Het FD heeft uit dit artikel letterlijke stukken gekopieerd, incl. fout (humorische)!! Zonder vermelding van bron of auteur! Bijgaand een mirror.

    De bronnen, die ik voor dit artikel gebruikt heb zijn Techweb, CNET News.com, The NY Times en Molblog.

    FD heeft een gesprek met Ruud de Lange van MindShare over de stap van Anheuser-Busch.

    geplaatst op
  • Dit is inderdaad wel heel sterk en had ik eerlijk gezegd van een kwaliteitskrant als het FD niet verwacht. Noem tenminste bron als je iets letterlijk kopieert. 'Humorische webisodes', tsja...

    geplaatst op
  • Zo, en nu heb ik het grotendeels overgenomen (wel wat ingekort), maar MET bronvermelding uiteraard. Schaamteloos, zo'n kwaliteitsblog (:-)

    geplaatst op
  • Met nog enkele dagen te gaan voor de Super Bowl XLI (4 februari) heeft Anheuser-Busch "Bud.TV" eindelijk gelanceerd. Vooralsnog een "lite" versie met beperkte mogelijkheden. Momenteel zijn er alleen nog trailers te zien van o.a. What girls want, Replaced by a chimp, Budweiser Superbowl commercial previews, Afterworld en Truly Famous. Desktop & Enhanced Bud.tv staan nog in de planning.

    Een drietal screens:




    geplaatst op
  • AdAge meldt dat Anheuser-Busch de stekker uit Bud.TV heeft getrokken.

    Op Bud.TV is te lezen:
    Bud.tv is no longer available. We'd like to thank millions of viewers from over 200 countries for visiting us over the past couple of years.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.