Nielsen Media Research geeft toelichting op online bestedingen

Nielsen Media Research geeft toelichting op online bestedingen
Nielsen Media Research geeft toelichting op online bestedingenOp 22 augustus heeft Nielsen Media Research een persbericht (pdf) verstuurd over de bruto media bestedingen aan online display advertising op internet. Daarin meldde Nielsen Media Research dat deze bestedingen in de eerste zes maanden van 2006 met 35% zijn gestegen tot € 97 miljoen. Naar aanleiding van het persbericht is een aantal discussies ontstaan op de verschillende websites en weblogs (o.a. op Marketingfacts) over de gepubliceerde cijfers, die zich toespitsen op de volgende zaken:
  1. Philips is ten onrechte de grootste adverteerder met € 3,7 miljoen
  2. Google is geen adverteerder
  3. Hoe registreert Nielsen Media Research de bruto media bestedingen op internet
  4. Wat registreert Nielsen Media Research op internet
  5. Nielsen Media Research ‘verwijt’ Unilever te weinig te adverteren op internet
  6. De internet data bevat ook in house ads
Om feiten en fictie van elkaar te scheiden heeft Nielsen Media Research vandaag een toelichting gegeven op genoemde zaken. En zoals ik ook al aangaf in de reacties op de eerder genoemde discussie, complimenten aan Nielsen Media Research voor de wijze waarop men op de publieke discussie heeft gereageerd!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Daar kunnen ze overigens bij Unilever nog iets van leren!

    geplaatst op
  • Hoi Marco,

    Kun je jouw reactie concretiseren?

    Nu Unilever klaar is met het afstoten van onderdelen zou het kunnen zijn dat er in de hoofden van de bestuursleden ruimte ontstaat om te reageren op o.a de berichtgeving op Marketingfacts of dat er bijvoorbeeld weer ruimte is om hun on-line marketingbeleid concreet in te vullen.

    Op zich kan ik me wel voorstellen dat het afstoten van onderdelen veel tijd en energie kost.

    Groet,

    Arnoud

    geplaatst op
  • Arnoud, ik denk niet dat Unilever de discussie in de blogosfeer even heeft laten liggen omdat men met andere zaken bezig was. Alsof we al op de agenda staan en dat is te veel eer ;-)

    Om mijn reactie te concretiseren:
    Ik denk (nee ik weet zeker), dat Unilever inmiddels de discussie mbt Becel kent. Unilever weet ook dat het vroeg of laat moet reageren op de publieke discussie. Het zou net als NMR een korte reactie kunnen plaatsen op blogs zoals deze en de geinteresseerden naar een eigen omgeving kunnen halen om de discussie te vervolgen.

    Maar om even ontopic te blijven, NMR zou eigenlijk nog een extra stap moeten zetten door op haar eigen website (onder de toelichting die het heeft geplaatst) de mogelijkheid te bieden om de discussie te continueren en/of de dialoog te starten. Dat hoef niet anoniem; je zou verplichte registratie kunnen invoeren. Volgens mij kan NMR daar alleen maar bij winnen en haar dienstverlening nog verder verbeteren.

    geplaatst op
  • @Marco. Het zou mij niet verbazen als er in de directiekamers over dit thema, welliswaar informeel, wordt gesproken. Zeker nu er van meerdere kanten, bijvoorbeeld door een professor in wageningen, over dit onderwerp kan worden gesproken.

    Ik hoop dat Unilever zijn kans grijpt, om in het belang van alle (oudere) mensen die dit product kopen ten einde hun gezondheid in positieve zin te beínvloeden, om het product te verbeteren.

    Goed weekend,

    Arnoud

    geplaatst op
  • Arnoud, ik sluit me volledig bij je aan.

    Unilever kon alleen maar winnen, dat kunnen ze nog steeds maar de kansen verbleken snel. Hoe langer ze wachten met communiceren hoe ongeloofwaardiger ze worden. Dat is én business wise onhandig (zelfs als ze gelijk hebben, zullen ze reputatieschade oplopen) én unfair naar de miljoenen linolzuur-adepten en artsen die het hen voorschrijven.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.