Viral marketing at it’s best

25 augustus 2006, 04:43

Henk de Hooge verwijst op Dutchcowboys naar een 30-min durende presentatie van Claus Moseholm (GoViral) over viral marketing. Moseholm was eerder dit jaar één van de sprekers tijdens het Viral Marketing seminar in Cannes (via: Site-9 Weblog).

Kan iemand overigens uitrekenen wat nu de link density is van dit bericht? 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Paul

    15,8% 🙂

    Maar deze linkjes zijn helemaal oke! 😉


    25 augustus 2006 om 07:00
    evroekel

    Prima presentatie overigens!


    25 augustus 2006 om 10:53
    JasperR

    Dit was zeker het halfuur kijken waard. Duidelijk, verhelderend verhaal van Moseholm met aansprekende voorbeelden!

    Als je z’n site GoViral gaat kijken ben je ook voor je het weet besmet met het virus dat ze prediken ;-)…klik op het filmpje en je komt uit op netsummary.dk, een ‘connectionpoint’, wel een aanrader trouwens: veel leuke en inspirerende Viral marketing content kan je hier vinden.


    25 augustus 2006 om 15:11
    media

    Alhoewel Moseholm geen wereldspreker is, is de inhoud van zijn presentatie zeker de moeite waard. Het geeft een goed inzicht in welke elementen een rol spelen bij het opzetten van een viral marketing campagne. Moseholm introduceert ook begrippen als angle (of viral hook), connection point en viral levels waarmee je viral marketing op een procesmatige manier kan beschrijven (en benaderen).

    Wellicht het meest interessant waren de 7 succesfactoren van een viral bomb:

    1. Outstanding story

    2. Stickyness

    3. Relevance

    4. Portability

    5. Shareability

    6. Timing & actuality

    7. Seeding hook

    Bij viral marketing draait het volgens Moseholm allemaal om het creeeren van conversaties. In tegenstelling tot traditionele middelen waar wordt afegerekend op cost per view of cost per click, zou je viral marketing moeten afrekeken op cost per engagement. Maar hoe meet je engagement?

    Wie de presentatie nog niet heeft gezien en geinteresseerd is in de basisbeginselen van viral marketing, zeker even kijken!


    26 augustus 2006 om 05:21
    Freebird1

    Goed verhaal, de moeite waard om een half uurtje naar te luisteren.


    4 september 2006 om 18:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief