• Mobile
    wordt gesponsord door

Frappuccino’s: hot or not?

Frappuccino’s: hot or not?

Iedere Hollander die weleens in The States of New York is geweest snakt na een paar dagen naar een lekker bakkie koffie. De oplossing is gelukkig al snel gevonden als je eenmaal bij Starbucks er één hebt genuttigd.

Dat zo’n kopje koffie niet al te goedkoop is en je er dus bijvoorbeeld gerust een paar mondjes mee kunt voeden in arme gebieden zoals Sudan is dan ook niet verwonderlijk. In bovenstaande consumer-generated-commercial wordt dit alles onder de mom van een toch promotionele boodschap duidelijk verkondigd.

Geen Starbucks-advocaat die daar bezwaar tegen maakt, want in deze ‘commercial’ wordt niets anders dan lovend gesproken over hun ‘Frappuccino’.


Delen



Er zijn 16 reacties op dit artikel

  • Weet niet of je daar als advocaat van Starbucks echt gelukkig van wordt. Want qua PR is het tegenwoordig toch zeer gewenst om Maatschappelijk Verantwoord te ondernemen. Starbucks is in mijn merkbeleving een sociaal merk. Dan komt de vergelijking tussen een frappuccino en een kind in een vluchtelingenkamp wel negatief over...
    Als je in de bumper het logo van Starbucks vervangt door logo van Unicef met een rekeningnummer denk ik dat je nog aardig wat donaties zou ophalen.

    geplaatst op
  • Ik drink bijna dagelijks bij Starbucks een bakkie coffie (2 euro voor een grande latte). Er zitten hier zo'n 100 vestigingen en het is altijd druk. Gratis krantje, wifi internet, goede muziek, comfortabel, vriendelijke staf, en inderdaad, sociaal bewogen (een gedeelte van de opbrengst komt ten goede aan de koffieboeren). Ik heb me altijd verwonderd waarom er in Nederland geen enkele Starbucks vestiging is. En die frappuccino... die is best lekker ;-)

    geplaatst op
  • Mee eens, Mike. Waarom kent NL geen voedingsbodem voor Starbucks. Op dit moment lijkt Coffee Company de enige keten.

    In Canada hebben ze btw Tim Hortons. Een goedkopere tegenhanger van Starbucks en net zo'n lekkere, verse koffie. Plus genoeg andere smaaksensaties en een assortiment donuts en muffins waar je niet goed van wordt. Hun voordeel lijkt de grote dichtheid van shops (winkelcentra, langs de weg, in sportstadions) en een prima bereikbaarheid (lang leve drive thru). Ze hebben een tweejaarlijkse Roll-Up-The-Rim actie waarbij onder de drinkrand van iedere beker grote prijzen te winnen zijn. Een groot succes, kan ik je zeggen.

    Misschien is take away koffie in NL toch nog niet voldoende ingeburgerd om koffieketens een goeie commerciele basis te bieden? Blijft jammer.

    geplaatst op
  • We hebben hier wel Mockamore, dat lijkt er ook wel op. Die hebben nu 9 vestigingen.

    geplaatst op
  • Tim Hortons donuts :-)

    Ook Douwe Egberts heeft inmiddels aardig wat koffie-café's http://www.cafede.nl/.

    Koffie is een soort basisproduct in ieder bedrijf en huishouden. Volgens mij is er daarom minder reden om 'zomaar' een kop koffie te kopen. De kwaliteit die hier (met veel melk en suiker) uit de automaat komt wordt elders al snel weggespoeld. Smaak is blijkbaar ook niet echt een reden.

    Het lijkt langzaam wel een beetje te veranderen.

    geplaatst op
  • Deze commercial geeft perfect de gedachtengang van een groot deel van de Amerikaanse bevolking weer. Dus ik denk dat deze consumer-generated-commercial het in Amerika goed zal doen en niet al te veel stof zal doen opwaaien.

    geplaatst op
  • <<Ik heb me altijd verwonderd waarom er in Nederland geen enkele Starbucks vestiging is>>

    Hopelijk omdat papercup ofandere plastic brol koffie hier gelukkig nog niet als kwaliteitsproduct aanvaard wordt? Het zal ooit nog wel zover komen, maar tot zolang drink ik Italiaans kwaliteitsspul.

    geplaatst op
  • Pas gelezen dat in de Nike winkel/kantoor in Hilversum Nederlands 1e Starbucks zit verstopt.

    geplaatst op
  • @ Yvo, die schijnt ook al weer weg te zijn.
    @ allen, kijk eens naar deze discussie op onze buren:
    http://www.molblog.nl/marketing/3386/fromfeed
    Inclusief een hele reeks aan reacties over de vermeende kwaliteit van SB. Ik schaar me overigens bij de lovers (zie ook: i-love-starbucks.hyves.nl). SB werkt met een aantal eko goedgekeurde koffies en heeft idd een Ben & Jerry's achtige houding wat MVO betreft.
    Het belangrijkste echter is dat de koffie (espresso en cappuccino) gewoon goed is. Of je daar zo'n zoete frappucino of een flinke brownie neemt, moet je zelf weten.

    geplaatst op
  • Dat een 'consumer' in de States uberhaupt weet dat er een land is dat Sudan heet...

    geplaatst op
  • Een collega van mij heeft ooit is geprobeerd om hier in NL een starbucks op te zetten. Hij is zelfs gaan praten met de heren op het grote kantoor maar daar werd (zo zegt hij) heel geheimzinnig gedaan over een starbucks in Nederland. Dit is overigens al jaren geleden en nog steeds is er hier in NL geen te vinden. Erg jammer..

    geplaatst op
  • Waar blijven trouwens alle Burger Kings? Ze hebben net de 50ste vestiging geopend....MickeyD's heeft er meer dan 220.

    geplaatst op
  • Ben het eigenlijk wel eens met Kari-Anne: Starbucks is oliedom!

    geplaatst op
  • En er is natuurlijk ook nog een Nederlandse versie : http://www.coffee-star.nl/ !

    geplaatst op
  • Gewoon altijd naar een cafe gaan waar een "Illy" bord aan de muur hangt.. niet deze amerkaanse zooi.

    geplaatst op
  • Hi All,

    I am the guy that wrote and directed the spot. Sorry this is in english but it is my only language. Still working on translating all your replies but I am psyched for the interest. Please check out all my work at "the-poor-bastard dot blogspot dot com"

    Best,

    The Poor Bastard

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.