7 tips om internet te integreren met tv

7 tips om internet te integreren met tv
7 manieren op internet te integreren met tvHet is nog niet zo heel lang geleden dat we als internet marketeers van geluk mochten spreken als we vooraf op de hoogte werden gebracht over welke offline campagnes er binnen je bedrijf gingen lopen. Meestal kwam je daar pas achter als je met een RTV-commercial, een print-advertentie of een billboard werd geconfronteerd. Tegenwoordig zien we gelukkig steeds vaker dat internet wordt meegenomen in de ontwikkeling van een campagne. Belangrijke vraag waar je dan als internet marketeer mee te maken krijgt is: hoe integreer je internet met tv?

Mike Wokosin geeft op iMedia Connection 7 tips om internet te integreren met tv:
  1. Include a URL
  2. Make the URL traceable
  3. Help users remember the URL
  4. Push consumers to your brand
  5. Integrate creative
  6. Extend the story
  7. Involve and engage consumers
Iemand nog meer tips (of interessante voorbeelden)?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Marco,

    Het is volgens mij al een redelijk compleet verhaal, maar als toevoeging zou je de commercial (aangepast naar internetmaatstaven) ook online kunnen plaatsen bij partijen die korte commercials toestaan/plaatsen voordat een videostream start (bv. zoomin.tv met nieuwsvideo's).

    geplaatst op
  • Helemaal met je eens Rogier. Ik vind de manier waarop Sony het heeft gedaan (ja daar he'b je 'm weer) met de Sony Bravia briljant.

    Overigens hierbij nog een paar berichten die eerder op marketingfacts zijn geplaatst en zeker de moeite waard zijn:
    http://www.marketingfacts.nl/berichten/interactieve_tv_commercials/
    http://www.marketingfacts.nl/berichten/televisie_flirt_met_internet/
    http://www.marketingfacts.nl/berichten/websites_steeds_belangrijker_voor_succes_tv_commercials/

    Met name de voorbeelden in deze laatste van Mitsubishi en Reebok zijn erg goed!

    geplaatst op
  • Er wordt hier erg uitgegaan van tv als drijvende kracht. Maar als we het hebben over de integratie van de twee (dus twee-weg verkeer) is dan met name de andere kant niet juist onderbelicht?

    Is de impact van een reclame op televisie naar aanleiding van een fenomeen op internet niet vele malen sterker? Denk hierbij aan bijvoorbeeld die mentos/cola fonteinen. Dat zouden ze ten voordeel kunnen uitbuiten, door de video's op een site te verenigen en iets dergelijks in een commercial te verwerken. Evenementje eromheen, top tien Neerlands beste mentos fonteinen uitschrijven en je hebt weer een hele hoop traffic op je site. Dan kan het dus ook cyclisch werken en dat versterkt de boel volgens mij alleen maar.

    ....of draaf ik nu door.. :)

    geplaatst op
  • Voorlopig zijn er nog maar weinig sites die voldoende massa hebben om het convergentiemodel om te keren. Maar het gaat hard en de voorbeelden waarin online een groter bereik heeft dan offline (RTV) nemen toe!

    geplaatst op
  • Ik begrijp dat massa creëren essentieel is. Toch kan ik me voorstellen dat iets dat op internet onder een klein aantal enthousiastelingen (klein ten opzichte van tv bereik) een succes is, excellererend kan werken. Wanneer het vervolgens op tv getoond wordt, kan er van die enthousiastelingen een positieve mond-op-mond reclame uitgaan die ondersteunend kan werken.

    geplaatst op
  • @Mark, nee je drijft niet door, maar ook in de meer advertentie-gedreven modellen worden niet-tv kanalen gebruikt om traffic te genereren. Bannercampagnes en billboard om de massa te attenderen op een komend TV programma.

    Maar terug naar de 7 tips denk ik dat we niet vaker komen dan punt 4. Daarbij gebruiken ze in spots visueel en auditief de URL om mensen naar het Web te sturen. Op de radio hoorde ik net nog iets van "Ga nu naar kyocera.nl/radio. (Is trouwens een mooie na-meting van hun vorige radiospot waarin ze nog uitleggen hoe je Kyocera spelt".

    Mooi voorbeeld vind ik de tv-commercial van Old Spice, waarin de kijker wordt aangemoedigt om zelf met de modellen te gaan stoeien. Dat soort creatieve oplossingen zullen steeds vaker invulling geven aan de laatste tip van Mike Wokosin.

    geplaatst op
  • Vooral de na-metig met een /radio /tv URL lijkt me een hele goede tip inderdaad. Zo zie je tenminste of je campagne effect heeft. Dell doet dit ook al tijden met speciale TV aanbiedingen op /tv.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.