Corporate blogs hebben positieve invloed op mening consument

Corporate blogs hebben positieve invloed op mening consument

Frans Jan Boon verwijst op Molblog naar BaroBlogs: The Barometer of Blogosphere (pdf), een onderzoek naar de status van de Franse blogosfeer. Frankrijk is na de VS één van de toonaangevende landen in de blogosfeer.

Uit het onderzoek blijkt dat maar liefst 22% van de weblogbezoekers op zoek is naar informatie over merken en een derde van de webloglezers bezoekt wel eens een weblog van een merk (brand of corporate blog). De helft van de respondenten geeft aan dat een corporate blog het imago dat zij van een merk hebben, positief beïnvloedt. Het grootste deel van deze bezoekers wil vooral zijn goede en slechte ervaringen met het merk en andere gebruikers delen.


Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Voor meer (algemenere) statistieken over de "blogoshere": State of the Blogosphere, August 2006

    geplaatst op
  • Dank voor de update Wouter!

    Een paar feiten uit Technorati-update:

    - Technorati is now tracking over 50 Million Blogs.
    - The Blogosphere is over 100 times bigger than it was just 3 years ago
    - It doubles in size every 200 days, or about once every 6 and a half months
    - About 175,000 new weblogs are created each day
    - Posting volume continues to rise to 1.6 Million postings per day
    - English is once again the most popular language for blogs (barely)
    - The most prevalent times for English-language posts is between the hours of 10AM and 2PM Pacific time, with an additional spike at around 5PM Pacific time

    Eigenlijk is het enige 'nieuwe' aan die Technorati-updates dat ze nu ook iets roepen over het moment van de dag waarop blogs worden bezocht. Tussen de middag en aan het eind van de middag dus. Geloof er geen bal van ;-)

    geplaatst op
  • Het bezoeken van een corporate blog kan naast het vinden van informatie ook een positief gevoel van betrokkenheid versterken. Mogelijk zelfs een moment van flow. Hierdoor kan het zijn dat kritische geluiden van andere webloggers in de hoofden van bezoekers worden weggewuifd. Dit geldt volgens mij vooral voor statusgevoelige producten. Zeker als de bezoeker zichzelf met het bedrijf identificeert.

    Hetzelfde geldt voor de sport. Zie http://www.frankwatching.com , thema Eltingh en Haarhuis worden webloguitgever!

    Ook beleggers kunnen een positief gevoel van betrokkenheid ontwikkelen door aandeelhoudersvergaderingen te bezoeken. Ook Forums kunnen dit gevoel versterken. Beleggers identificeren zich nog wel eens met een succesvol bedrijf. Bijvoorbeeld met Cees van de Hoeven die het boegbeeld van Ahold is geweest.

    Het verbaasd me dan ook niets dat een corporate blog een positieve invloed heeft op het imago van het merk.

    Groet,

    Arnoud

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.