Weblog effectief voor lead-generatie

Weblog effectief voor lead-generatie

MarketingSherpa's Business Technology Benchmark Guide

Frans Jan Boon en Paul Aelen verwezen gisteren al naar MarketingSherpa’s Business Technology Benchmark Guide 2006.

In juni 2006 heeft MarketingSherpa een enquete gehouden onder 1,900 technology marketeers (software, hardware en gerelateerde producten en diensten) waarbij is gevraagd naar de inzet (en budgetverdeling) van diverse marketingkanalen voor leadgeneratie. Weblogs worden daarbij als één van de meest effectieve kanalen voor het genereren van leads genoemd. Als belangrijkste redenen waarom weblogs het bij deze ondervraagden wint van bijvoorbeeld white papers en gratis demo’s is omdat de laatste middelen pas een rol spelen aan het eind van de sales cyclus en de weblog al vroeg in het beslissingstraject van de prospect een rol speelt. Ook het belang van podcasts, webcasts en webinars bij het genereren van sales leads neemt volgens het onderzoek toe.

Een samenvatting van het rapport is als pdf-bestand te downloaden.


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.