Future of Media: hoe gaan mainstream en social media samen?

Future of Media: hoe gaan mainstream en social media samen?
Furure of Media
Hans Mestrum verwijst naar het recente rapport Future of Media (pdf) van Future Exploration Network over de toekomst van mainstream en social media. De belangrijkste veranderingen van de media volgens het rapport:
  1. Shifting: Gebruikers zullen media naar hun eigen hand gaan zetten.
  2. Time compression: Snel en simpel is het devies voor wie succesvol wil zijn in het nieuwe mediatijdperk.
  3. Infinite Content: Informatieproductie groeit explosief en de keus wordt oneindig.
  4. Generation Change: De belangrijke innovaties zullen ingeleid worden door de jeugd en door bedrijven buiten de sector.
  5. Media is everywhere: De muur, het tafelblad, een pak cornflakes...alles wordt een medium, de media zijn overal.
  6. Mediabedrijven gaan de race om de (content)rechten verliezen.
Het voorwoord is geschreven door Ross Dawson, voorzitter van de Future Exploration Network, die op zijn weblog rossdawsonblog.com een toelichting geeft op het rapport en bovenstaand schema (pdf). Aanrader!


Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.