WPP & Liveworld starten jointventure
Communicatiegigant WPP gaat samenwerking met LiveWorld, een bedrijf dat is gespecialiseerd in het opzetten van sociale netwerken. Vanuit de joint-venture LiveWorld-WPP zullen sociale marketingtools zoals blogs en communities worden geintegreerd in campagnes voor WPP-klanten als Unilever, Ford en Proctor & Gambler. Beide bedrijven hebben al eerder succesvol samengewerkt, onder andere voor de ‘Real Beauty’ campagne van Dove. Eind vorig jaar suggereerde WPP-topman Neil French overigens nog dat blogs tot zijn ontslag hadden geleid.
Bij WPP werken in totaal 91.000 medewerkers wereldwijd verspreid over honderden reclame-, media-, marketing en p.r.-bureaus zoals Ogilvy & Mather, Y&R, Mindshare, Mediacom en Mediaedge:cia. LiveWorld werkt onder meer voor America Online, eBay, Intel en Dove. Liveword bouwt sociale netwerktsites voorzien van de noodzakelijke onderdelen zoals een profielpagina, vriendenlijst, gastenboek, foto-ablum, weblog, chatfuncties, RSS en SMS-alerts. Tevens levert het moderators die de de discussies monitoren of leiden in fora en blogs.
Bron: Emerce