Nederlanders googlen zich suf

Nederlanders googlen zich suf

Nederlanders googelen zich sufRecent onderzoek van Interview-NSS toont aan dat Nederland ruim 7,5 miljoen internetgebruikers heeft in de leeftijdscategorie van 21 tot 74 jaar. Volgens een onderzoek van Hitwise.com doet iedereen uit deze internetpopulatie gemiddeld 70 zoekopdrachten per maand en vertegenwoordigt Google, inmiddels opgenomen als werkwoord in de Oxford English Dictionary, het overgrote deel van deze zoekopdrachten. Wanneer de resultaten uit deze onderzoeken worden samengevoegd, is het totaal 525 miljoen Nederlandse zoekopdrachten per maand aldus een artikel in De Telegraaf.

Het artikel gaat verder in op het belang van zoekmachinemarketing en verwacht dat 2006 wel eens het jaar van de zoekmachinemarketing zou kunnen worden. Zoekmachine is met ca. 40 procent van de online bestedingen inderdaad één van de belangrijkste marketinginstrumenten.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 18 reacties op dit artikel

  • Googlen is een werkwoord, niet googelen. Of ja, de ch-variant wel natuurlijk.

    geplaatst op
  • Ondanks mijn negatieve kriebels bij Google is dit natuurlijk een heel mooi iets. Dat zie ik andere multinationals niet zo snel lukken.

    geplaatst op
  • Schitterend dat je na 5 jaar met je idee in het woordenboek terecht komt.
    Het duurd wat lang als je bij Google in de machine komt,maar als je er eenmaal in staat kom je er ook moeilijk uit,dus weet waar je aan begint.
    trouwens goochelen vindt ik heeft een hele andere betekenis!
    groeten Sjaco

    geplaatst op
  • Ja uiteraard, daarom is er ook gekozen voor 'googlen' denk ik. Googelen lijkt wel heel veel op goochelen.

    geplaatst op
  • Je hebt helemaal gelijk Wouter. Ik heb het zonder na te denken over genomen uit het artikel van de Telegraaf (die het op hun beurt weer hebben overgenomen uit het officiele persbericht van Sempo.org). Ik heb inmiddels de titel aangepast!

    Mag ik overigens uit het persbericht opmaken dat Sempo.org inmiddels ook aktief is in Nederland? En zo ja, welke bureaus zijn daarbij aangesloten?

    geplaatst op
  • Grappig, ook Planet en NU.nl hadden het woord googelen zonder na te denken overgenomen. NU.nl heeft inmiddels de titel gewijzigd (maar oorspronkelijke titel was nog via RSS-feed te lezen).

    geplaatst op
  • 7,5 miljoen surfers x 70 zoekopdrachten per maand. Er wordt dus heel wat gezocht en gevonden gevonden op het internet. Fantastisch.

    Blijkbaar is niemand geïnteresseerd in het woord 'beleggingsstrategie'. Ook al sta je met een zoekopdracht 'beleggingsstrategie' op de eerste pagina. Blijkbaar googGELD niemand met zijn prive-vermogen(tje).

    Erg leuk om dit soort onderzoeken te lezen.

    Arnoud

    geplaatst op
  • Ik vrees dat je met dat zoekwoord inderdaad niet ver komt Arnoud; vergelijk het voor de aardigheid eens met zoekwoorden als beleggen en belegging.

    geplaatst op
  • Tja Marco,

    Je hebt gelijk. Ik vind het leuk om te doen, maar anders zou je toch je fiets aan de wilgen hangen. Net zoals de jongens, die altijd in de staart van het peloton zitten kan het onderhouden van een weblog net zoals fietsen gewoon leuk zijn om te doen.

    Hartelijk bedankt voor het opzoeken.

    Groet,

    Arnoud

    geplaatst op
  • Arnoud, uiteindelijk zal ook voor jouw weblog de longtail gaan werken. Oftewel, iedere posting die je doet zal uiteindelijk door de zoekmachines worden geindexeerd. En als op al die trefwoorden die voorkomen in je postings slechts een handjevol bezoekers komen zal dat in totaal toch een behoorlijk aantal zijn.

    Zo hoef ik op marketing gerelateerde trefwoorden ook geen duizenden bezoekers te verwachten maar inmiddels staan er wel 125.000 pagina's in de database van Google en linken er 4.250 sites naar marketingfacts.nl. Gezamenlijk leveren die op jaar basis toch een kleine half miljoen bezoekers.

    Ik zal binnenkort die longtail voor marketingfacts eens uitwerken. Ongetwijfeld zullen de sex-gerelateerde trefwoorden het hoogst scoren maar als je naar de staart zult kijken dan verwacht ik dat die in totaal het meeste traffic oplevert.

    geplaatst op
  • Marco,

    Om met de woorden van Mihaly Csikszentmizentmihalyi te spreken draait het allemaal om Flow. Dat zal voor jou ook zo gelden. En inderdaad......er zullen op lange termijn altijd mensen zijn die geïnteresseerd zijn in hetgeen je te melden hebt onder voorwaarde dat je serieus bezig bent.

    We hoeven ook niet allemaal onze weblog te verkopen aan Google.

    Knap hoor dat je dit in een aantal jaren voor elkaar hebt gekregen. Ik sta open voor allerlei tips.

    Mare... ik denk niet dat ik aan mijn vriendin kan uitleggen dat ik om deze reden op allerlei sexgerelateerde sites ga posten. Of misschien op http://www.vrouweninoranje.web-log.nl om een leuk setje voor haar uit te zoeken.

    Arnoud

    geplaatst op
  • Peter Olsthoorn plaatst terecht vragen over het betreffende persbericht op Molblog:

    (...) Er is op het eerste gezicht dus nogal wat aan te merken op dit nieuws. Ik begrijp die leeftijdsgrenzen van 21 jaar en 74 jaar niet zo goed. En ik weet niet hoe ze aan dat getal komen. En er duikt ene Peter van der Graaf op als vertegenwoordiger van Sempo, zonder dat wordt duidelijk gemaakt wat dit is. Het blijkt een zoekmarketingassociatie. Ik vind er vijf Nederlandse aangemelde 'leden', maar niet Vinden.net. En Peter van der Graaf kent die site niet. Wel de bedrijven Tribal, gladior en Grizzly. En ene 'Ruben Kruit' als individueel lid, en die inschrijving verwijst naar Vinden.net. (...)

    Die getallen maak ik me eerlijk gezegd niet zo druk over; het geeft een aardige schatting en moet niet al te serieus worden genomen. Althans, ik hoop dat de rest van de lezers het ook niet als een heel betrouwbaar getal beschouwd.

    Wat inderdaad interessanter is, is waar Peter van der Graaf als vertegenwoordiger van Sempo in eens vandaan komt (zie ook mijn eerdere vraag in één van de eerdere reacties).

    geplaatst op
  • @ Marco,

    De nederlandse leden van Sempo staan hier:



    Dan alleen nog even het land Netherlands selecteren.

    geplaatst op
  • Hm...preview is dus direct plaatsen?

    http://www.sempo.org/directories/

    Nogmaals de link.

    geplaatst op
  • Die preview werkt inderdaad nog steeds niet echt lekker; sorry!

    Vwb de SEMPO, ik ken inderdaad de Nederlandse leden vandaar dat ik enigsinds verbaasd was over de afzender van het persbericht.

    geplaatst op
  • Ik ben al geruime tijd binnen diverse bedrijven actief

    geplaatst op
  • Omdat ik mijn zoekmachine optimalisatie werkzaamheden tot nu toe voornamelijk op de VS, heb gericht heb ik veel connecties binnen de internationale zoekmachinemarketing wereld. Hieronder ook veel SEMPO board members. Deze hebben me gevraagd SEMPO te promoten in de Benelux, omdat het hier nog weinig bekend is. In overeenstemming met SEMPO hebben we dit bericht als eerste aanzet naar buiten gebracht.

    Dus voor iedereen die nog geen lid is: Word dit snel!

    geplaatst op
  • Dank voor de update Peter; wellicht na de zomer eens kijken of we de Nederlandse samenwerkingsiniatieven kunnen bundelen?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.