Klikfraude schrikt adverteerders af

7 juli 2006, 09:23

Er is de laatste tijd enige ophef over klikfraude wat plaatsvindt binnen Google, MSN en Yahoo. Vooral Google’s Adwords en Adsense moeten het ontgelden.

Deze advertentieprogramma’s betalen de aangesloten websites per klik door een bezoeker (CPC, cost per click). Sommige website beheerders verhogen hun inkomsten door zelf kliks op de door de drie netwerken op hun website aangeboden advertenties te genereren. Kliks die dus niet afkomstig zijn van bezoekers, en dus frauduleus zijn.

Onderzoeksbureau Outsell heeft onderzoek gedaan onder 407 online adverteerders. Hieruit blijkt dat 14,6% van de kliks die hun advertenties genereerden, frauduleus waren. Voor 27% van deze adverteerders is dit een reden om hun deelname aan CPC programma’s te reduceren of zelfs te stoppen. De adverteerders die hun deelname aan CPC programma’s reduceren verminderen hun uitgaven hier met gemiddeld 33%.

http://www.molblog.nl/online/3091

http://content.outsellinc.com/coms2/summary_0245-3282_ITM

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!