Eerste grote adverteerder voor YouTube

Eerste grote adverteerder voor YouTube

Eerste grote adverteerder voor YouTube: Pirates of the CaribbeanYouTube heeft voor het eerst een grote bekende adverteerder toegelaten op de website. Het gaat om een campagne van Walt Disney voor de nieuwe film “Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest”.

Gisteren waren gedurende 24 uur rich-media banners te zien op alle pagina’s van YouTube, zowel op indexpagina’s als naast alle filmpjes. In de banner werden de minuten afgeteld tot de premiere van vandaag. In totaal zijn de banners 80 miljoen keer vertoond. YouTube wil flink gaan testen met adverteerders de komende tijd en heeft daar een nieuw verkoopteam voor samengesteld.

Het is duidelijk dat ze op zoek zijn naar meer inkomsten om de hoge kosten te dekken. YouTube werkt momenteel niet met commercials voorafgaand aan de filmpjes. Onduidelijk is of dat wel opties zijn voor de toekomst.

Bron: MediaPost Publications


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Wow! Zou wel eens willen weten tegen welke CPM die 80 miljoen vertoningen weggezet zijn. $5 CPM x 80.000 is toch een leuk bedrag op één dag....

    geplaatst op
  • Eindelijk geld verdienen voor die jongens. Mag ook wel. Ze hebben immers behoorlijke kosten glad te strijken. Ik begrijp alleen niet goed waarom ze niet eerder adverteerders hebben toegelaten.

    geplaatst op
  • Ze hebben in het verleden geëxperimenteerd met Google Adsense

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.