• E-mail
    wordt gesponsord door

Belgen tevreden met resultaten e-mail marketing

Belgen tevreden met resultaten e-mail marketing

Emailgarage (via: digimedia.be) heeft de eerste resultaten gepubliceerd van haar tweejaarlijkse onderzoek naar het gebruik van e-mail marketing bij de Belgische bedrijven.

Van de deelnemers aan het onderzoek (n=537) maakte in de periode 2005-2006 ongeveer 70% gebruik van e-mail marketing in de marketingmix. Meest populair zijn daarbij het versturen van e-mailings en nieuwsbrieven naar eigen adreslijsten. Opmerkelijk is dat de respondenten het volgens eigen cijfers opmerkelijk goed doen. Gemiddeld rapporteren de deelnemers aan het onderzoek een percentage van het aantal geopend e-mails van 35% en een doorklikratio (click-through) van 14,5%. Dat is meer dan industriegemiddelden zoals we die kennen uit internationale studies. 66% van de deelnemers aan het onderzoek zegt dat ‘aan de vooropgestelde verwachtingen voldaan wordt’.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Ik merk zelf bij de Belgen ons mijn bestand juist een lagere clicktrough en % geopende mails, maar wel een betere conversieratio als het gaat om click --> lead (in vergelijking met NL).

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.