Youniversal branding: Adverteren in virtuele werelden

30 juni 2006, 11:32

Adverteren in virtuele werelden: Youniversal branding

Trendwatching.com publiceerde in december 2004 de trendbrief “Master of the Youniverse“:

(…)At the core of all consumer trends is the new consumer, who creates his or her own playground, own comfort zone, own universe. It’s the ‘empowered’ and ‘better informed’ and ‘switched on’ consumer combined into something profound, something we’ve dubbed Master of the Youniverse. (…)

De trendbrief van deze maand is een vervolg hierop en heeft als titel meegkregen “Youniversal Branding“, oftwel, welke mogelijkheden heeft de adverteerder in de virtuele werelden van vandaag. Voor de vaste lezer van Marketingfacts niet heel veel nieuwe voorbeelden maar wel een interessant lijst met de populariteit van deze virtuele werelden:

Habbo Hotel: 50 million members

Neopets: 70 million+ virtual pet owners

Coke Studios: 8+ million registered users

Virtual Magic Kingdom: 1+ million registered users

Goonzu: (Korea): 3 million members

Guild Wars: 2 million members

Project Entropia: 400,000 members

Ragnarok Online: 17 million members

Second Life: 290,000 members

World of Warcraft: 5.5 million members

en de semi-Youniverses zoals

MySpace: 68 million members

MSN Spaces: 30+ million members

Cyworld: 17 million members in Korea (= 33% of population).

Lunarstorm: 1.2+ million members in Sweden (= 10% of population)

Hyves: 1.6 million members in NL (=10% of population);

MSN Messenger: 100+ million users

Yahoo! Messenger: 63+ million users

QQ Messenger: 150+ million users in China

AOL Messenger: 43 million users in the USA

Via: Adfoblog

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!