Youniversal branding: Adverteren in virtuele werelden
Trendwatching.com publiceerde in december 2004 de trendbrief “Master of the Youniverse“:
(…)At the core of all consumer trends is the new consumer, who creates his or her own playground, own comfort zone, own universe. It’s the ‘empowered’ and ‘better informed’ and ‘switched on’ consumer combined into something profound, something we’ve dubbed Master of the Youniverse. (…)
De trendbrief van deze maand is een vervolg hierop en heeft als titel meegkregen “Youniversal Branding“, oftwel, welke mogelijkheden heeft de adverteerder in de virtuele werelden van vandaag. Voor de vaste lezer van Marketingfacts niet heel veel nieuwe voorbeelden maar wel een interessant lijst met de populariteit van deze virtuele werelden:
Habbo Hotel: 50 million members
Neopets: 70 million+ virtual pet owners
Coke Studios: 8+ million registered users
Virtual Magic Kingdom: 1+ million registered users
Goonzu: (Korea): 3 million members
Guild Wars: 2 million members
Project Entropia: 400,000 members
Ragnarok Online: 17 million members
Second Life: 290,000 members
World of Warcraft: 5.5 million members
en de semi-Youniverses zoals
MySpace: 68 million members
MSN Spaces: 30+ million members
Cyworld: 17 million members in Korea (= 33% of population).
Lunarstorm: 1.2+ million members in Sweden (= 10% of population)
Hyves: 1.6 million members in NL (=10% of population);
MSN Messenger: 100+ million users
Yahoo! Messenger: 63+ million users
QQ Messenger: 150+ million users in China
AOL Messenger: 43 million users in the USA
Via: Adfoblog