Ordina start met Podvertising op Radio 538
Emerce meldt dat Ordina de eerste adverteerder is die te horen is tijdens de podcasts van Radio 538. De podcasts van Radio 538 worden wekelijks ruim 45.000 keer gedownload.
Ordina wil met de commercial consultants werven en zien de podcast als een verlengstuk van de radiocampagne en denken dat de doelgroep meer dan gemiddeld gebruik maakt van podcasts. De Ordina commercial is te horen aan het begin van een podcastuitzending en duurt tussen de 10 en 15 seconden. Er wordt niet gemeld wat de kosten voor de commercial zijn.
Nu is het me nooit helemaal duidelijk geworden of Senseo destijds betaalde voor Adam Curry’s podcasts, maar in dat geval is Ordina niet de eerste adverteerder. Weet iemand meer?
zover ik weet heeft Curry destijds op zijn site affiliate links geplaatst naar Senseo, en er zo aan verdiend . (?)
Dus Ordina vervuilt podcasts met commercials. Misschien niet als eerste maar wat maakt dat uit? Feit is dat er weer een nieuw medium wordt vervuild met programma onderbrekende commercials. Luisteren er nou echt zoveel commercial consultants naar de radio 538 podcasts? 538 ziet zelfs mogelijkheden voor nog meer podvertisers. Zijn er dan nog meer bedrijven op zoek naar commercial consultants? Clockwork noemt dit innovatief ik noem dit eerder een stap terug. Een op zichzelf staande podvertorial zou ik nog innovatief kunnen noemen, een advertentie gedurende een live stream zie ik ook nog wel wat in maar wat moet ik in godsnaam met podvertising?
Ik sluit me bij je aan Bas. Niet alleen niet-innovatief, maar wat heeft Ordina nu te zoeken in de podcast van radio 538?
Dank voor de link Mark, interessant artikel!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!