• Mobile
    wordt gesponsord door

Messin’ With Sasquatch

Messin’ With Sasquatch

Vandaag kwam ik een enorm leuke online campagne tegen van de Amerikaanse producent van beef jerky Jack Link’s, die ik jullie niet wilde onthouden. De campagne genaamd Messin’ With Sasquatch bestaat uit een aantal grappige virale filmpjes en een game. Dat YouTube bij uitstek geschikt is om dit soort campagnes viraal te verspreiden bewijst het feit dat de campagne inmiddels is opgepikt door verschillende nationale en internationale weblogs. Er is zelfs een officiele Sasquatch MySpace. Een goed voorbeeld hoe marketeers communities zoals MySpace en Hyves kunnen inzetten om hun marketing activiteiten te ondersteunen.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Hmm, ik zal wel niet tot de doelgroep behoren. Ik vind de commercials geheel niet bijzonder.

    geplaatst op
  • Erik, alhoewel het voorbeeld wat Marcel hier aangeeft misschien niet bij iedereen eenzelfde effect heeft, gaat het meer om de mogelijkheden die hier worden aangegeven.

    Zo gebruikt Newscorp ook al goed gebruik van haar recentelijk aangekocht paradepaardje Myspace. Door gebruik van profielwebsites te koppelen aan marketingproducten word het product bij jongeren een stuk aantrekkelijker. Voorbeeld: de teenage-movie van 20th Century Fox John Tucker Must Die gebruikt Myspace.

    Talpa zou inderdaad Hyves moeten kopen :)

    geplaatst op
  • Typisch gevalletje skippen, niet leuk en beter voorbeelden te vinden.

    Geen aanval richting Marcel, ze kunnen niet allemaal goud zijn.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.