De toekomst van internet volgens Goldman Sachs

De toekomst van internet volgens Goldman Sachs

Critical succesfactors in the changing internet landscape

Ik kom hier zeker de komende dagen nog op terug maar ik wil jullie alvast wijzen op een presentatie (pdf) van Anthony Noto, Managing Director van Goldman Sachs, over het online consumentgedrag en de toekomst van internet. Net als de presentatie van Yahoo! eerder deze week, ook nu weer veel interessante grafieken en tabellen.

Anthony Noto was één van de sprekers tijdens het Goldman Sachs Seventh Annual Internet Conference. Naast Noto spraken o.a. Jonathan Miller (CEO AOL), Shawn Wang (CFO Baidu), Meg Whitman (CEO eBay) en Yusuf Mehdi (Chief Advertising Strategist Microsoft) (via: Barnako).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Dank, Marco, nuttige pdf. Mooie opzet van het panel, geen trendwatchers die "baat" hebben bij wilde voorspellingen maar oude, geldgeorienteerde bankinstituten zoals GS en met een Asiatische component Baidu erin.

    Let ook even op het volledig ontbreken van RSS in de categorie "Optimizing monetization" onder subscriptions. Smeuig.

    geplaatst op
  • Graag gedaan Habbekrats; het is inderdaad nuttige informatie. Ik blijf het overigens opmerkelijk vinden dat een posting over de HEMA en meer bezoekers en meer reacties trekt dan een presentatie zoals deze van Goldman Sachs.

    geplaatst op
  • @Marco: Tja, hapklare brokken van de Hema die zonder te kauwen doorgeslikt kunnen worden, smaken vandaag blijkbaar lekkerder dan Goldman Sachs ;-)

    geplaatst op
  • Ziet er erg strak uit. Dat doen die gasten bij Goldman Sachs altijd erg goed (powerpoint). Zo heb ik ooit hun PP pitch (of was het Morgan Stanley) voor de eBay-Skype overname gezien en dat zag er ook erg futuristisch en visionair uit.
    @erik heb je het boek van Kevin Kelly "New Rules of the New Economy" als gelezen? Al 8 jaar oud maar nogsteeds erg inspirerend.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.