Ilse ruilt Yahoo in voor Google

Ilse ruilt Yahoo in voor Google

Wie via Ilse zoekt zal vanaf vandaag geen advertenties meer aantreffen van het Yahoo Search Marketing netwerk (voorheen Overture). In plaats hiervan zullen de advertenties bij Ilse door Google Adwords worden verzorgd. Hiermee komt na twee jaar een eind aan de samenwerking tussen Yahoo en Ilse en wordt de positie van Yahoo in Nederland verzwakt ten gunste van Google.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Interessante ontwikkeling waarbij ik vraagtekens zet bij de monopoliepositie van Google op gebied van paid listings. Heeft Yahoo! Search Marketing (voorheen Overture) in Nederland nog voldoende bereik om te overleven en wat betekent dit voor de huidige prijs per klik?

    geplaatst op
  • Als MSN over een tijdje ook weg is bij Yahoo dan is het bereik nagenoeg nihi in Nederland.

    geplaatst op
  • Heeft iemand eigenlijk een overzicht van de marktaandelen (bereik) van deze platformen in Nederland?

    geplaatst op
  • Wij zien een daling van meer dan 50% op de traffic die we krijgen vanaf Yahoo, dit is dus een flinke klap lijkt me zo...

    geplaatst op
  • Nils Rooijmans schrijft op ilse.web-log.nl ook over de overstap naar Google. Hij geeft daarbij de volgende inkomstenformule:

    Inkomsten = Q x Cov x CTR x CPC x RevShare

    met
    Q : het aantal Queries (zoekopdrachten)
    Cov : de Coverage, ofwel het percentage zoekopdrachten waarvoor er advertenties worden getoond
    CTR : de ClickThroughRate, ofwel het percentage kliks op de getoonde advertenties
    CPC : de CostPerClick, de gemiddelde prijs die de adverteerder per klik (bezoeker) betaalt
    RevShare : de RevenueShare, ofwel het deel van de klikprijs wat bij de verschillende onderdelen in de waardeketen blijft hangen

    Nu ken ik niet de exacte waarden van deze parameters maar met een coverage van Google die toch al snel het dubbele zal zijn van Yahoo! Search (of zit ik daarmee verkeerd?) is het duidelijk waarmee de meeste inkomsten worden gegenereerd.

    geplaatst op
  • De meeste services van Yahoo, zoals e-mail zijn niet beschikbaar in het Nederlands. Ik denk dat Yahoo zich ook niet erg druk maakt om wat Ilse nu doet. De vraag is nu: waar moeten Nederlandse adverteerders heen, als ze ontevreden zijn over Google?

    Ik denk Microsoft. Ik denk dat, zeker nu een stuk markt onvoorzien is, zij hun kans gebruiken om met iets nieuws te komen. Ik hoop een innovatieve MKB onderneming of iets Nederlands. Maar om een voorbeeld te noemen: denkt u dat http://www.aazoe.nl de positie van Yahoo zal gaan innemen?
    Nee, ik denk Microsoft!

    geplaatst op
  • Volgens de Search Engine Journal gaat Myspace Yahoo ads ook inruilen voor Google of MSN

    http://www.searchenginejournal.com/?p=3458

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.