Ilse ruilt Yahoo in voor Google

22 mei 2006, 08:26

Wie via Ilse zoekt zal vanaf vandaag geen advertenties meer aantreffen van het Yahoo Search Marketing netwerk (voorheen Overture). In plaats hiervan zullen de advertenties bij Ilse door Google Adwords worden verzorgd. Hiermee komt na twee jaar een eind aan de samenwerking tussen Yahoo en Ilse en wordt de positie van Yahoo in Nederland verzwakt ten gunste van Google.

Marketeer voor betekenisvolle bedrijven.

Categorie
Tags

6 Reacties

    media

    Interessante ontwikkeling waarbij ik vraagtekens zet bij de monopoliepositie van Google op gebied van paid listings. Heeft Yahoo! Search Marketing (voorheen Overture) in Nederland nog voldoende bereik om te overleven en wat betekent dit voor de huidige prijs per klik?


    22 mei 2006 om 08:55
    Shiver

    Als MSN over een tijdje ook weg is bij Yahoo dan is het bereik nagenoeg nihi in Nederland.


    22 mei 2006 om 09:04
    media

    Heeft iemand eigenlijk een overzicht van de marktaandelen (bereik) van deze platformen in Nederland?


    22 mei 2006 om 10:05
    Barry

    Wij zien een daling van meer dan 50% op de traffic die we krijgen vanaf Yahoo, dit is dus een flinke klap lijkt me zo…


    22 mei 2006 om 11:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!