Centraal Beheer Achmea grote winnaar San Accent 2005

Centraal Beheer Achmea grote winnaar San Accent 2005
Centraal Beheer Achmea grote winnaar San Accent 2005Onder toeziend oog van de bijna 800 aanwezige marketing en communicatie professionals werden donderdag 18 mei voor de 17de maal de SAN Accenten uitgereikt. Naast de Effie, de Magneet, de Lamp en de Eurobest is ook de Accent een prestigieuze reclameprijs, die wordt toegekend aan zowel opdrachtgevers als reclamebureaus. Het decor van de jaarlijkse uitreiking was ditmaal Studio 21 in Hilversum. Presentator Sjaak Bral zorgde ervoor dat de 38 Accenten aan de rechtmatige winnaars werden overhandigd. De belangrijkste prijzen van de avond waren de ABC Groot Accenten. Dit jaar werd voor de eerste maal de Consistent Accent uitgereikt voor de meest succesvolle, langlopende campagne die minstens 3 jaar "in de lucht is". Winnaar Centraal Beheer Achmea heeft zo'n campagne. Met de ludieke Even Apeldoorn Bellen commercials heeft zij al vele jaren succes.

Winnaars van de ABC Groot Accenten 2005 zijn:
  • Adverteerder van het Jaar 2005: Postbank
  • Bureau van het Jaar 2005: TBWA\Neboko
  • Consistent Accent 2005: Centraal Beheer Achmea
De overige Accenten werden per categorie uitgereikt. Kijk voor een overzicht van prijswinnaars, foto’s van de festiviteiten en het SAN jaarboek met daarin alle ingezonden campagnes van 2005 op sanaccent.nl. Met dank aan Arjan in 't Veld die aanwezig was en bovenstaande samenvatting opstuurde naar Marketingfacts.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Beetje vreemde kop: waarom is Centraal Beheer de 'grote winnaar'?

    geplaatst op
  • Ik vind een 'ouvre-prijs' iha van meer waarde vandaar de keuze voor deze titel. Bovendien ben ik al jaren fan van de Centraal Beheer commercials ;-)

    geplaatst op
  • Dan heb je vast het interview met Rob Mol (Centraal Beheer) in de afgelopen Adformatie verslonden! ;)

    Als jurylid van de 'ABC-accenten' vind ik die oeuvreprijs natuurlijk ook heel fraai (en volkomen terecht voor CB, uiteraard), maar bij mij weegt Adverteerder van het Jaar toch net iets zwaarder...

    geplaatst op
  • Helemaal mee eens Marco. Ik vind het bovendien een positieve ontwikkeling dat campagnes die lange tijd succesvol zijn, wat een fantastische prestatie is, daarvoor de waardering krijgen die zij verdienen. Zo'n consistent award is een stap in de goede richting. De consistent award maakt het onderscheid tussen de lucky shots en de echte kaskrakers.

    geplaatst op
  • Moet het artikel 'Wie is Mol?' nog lezen maar staat boven aan mijn to-do lijstje ;-)

    Adverteerder van het Jaar is natuurlijk een fantastische prijs maar een momentopname. Het is een grotere uitdaging om dit jaar in jaar uit te doen en dat is wat CB de laatste jaren heeft laten zien.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.