World Directories neemt ClearSense over
Via goed ingelichte bronnen heeft Marketingfacts vernomen dat World Directories het Nederlandse zoekmachinebureau ClearSense heeft overgenomen. ClearSense is gespecialiseerd in het opzetten en beheren van tekst-advertenties op het Google en Yahoo! Search Marketing netwerk. Details over de overname volgen morgen in een officieel persbericht.
World Directories is eigendom van investeringsmaatschappij Apax en Cinven en moedermaatschappij van onder andere Gouden Gids. World Directories was reeds enige tijd op zoek naar een zoekmachinebureau. ClearSense sloot uiteindelijk het beste aan op de doelstellingen van World Directories.
Respect voor de mannen.. zit in hetzelfde kantorencomplex en heb ze het afgelopen jaar zien groeien als kool. Ze hebben in de zoekmachinemarketing branche toch een ‘gat’ in de markt gevonden. Is er een overnamebedrag bekend, Marco? Anders moet ik zo maar eens even langs 😉
oud nieuws, dit was al vorige maand
@ sjors: volgens mij is het toch nog nergens bekendgemaakt of geplaatst.. dus zelfs al zou het van vorige maand zijn, als MF er als eerste mee komt lijkt het me nog steeds ‘nieuw’.
Heel goed gedaan van de mannen! Inderdaad enorm snelle groei gerealiseerd in heel korte tijd. het gat in de markt gezien er op het juisten moment met de juiste effords in gestapt. Proficiat!
Zeker respect voor deze mannen! We hebben 1,5 jaar van ze mogen genieten hier… heel inspirerend om z’n snelgroeiend bedrijf naast je te hebben met een energie die ik niet vaak heb gezien.
@sjors, geen oud nieuws! Maar dat merk je vast morgen wel 😉
@Menno, gefeliciteerd!
Rondje van NUT !!!!!!!
@Stijn: was de hele dag op pad dus ik neem aan dat je al bij ze langs bent geweest om te vragen? Ik kan je namelijk niet verder helpen; overnamebedrag is mij niet bekend maar het zal een leuk bedrag zijn geweest 😉
@Sjors: dat er wat ging gebeuren was mij ook wel bekend maar het is pas deze dagen formeel naar buiten gebracht als ik het goed heb begrepen.
Uiteraard alle berokkenen nog gefeliciteerd!
Krijg net ook het persbericht door:
World Directories neemt ClearSense B.V. over ter uitbreiding van online product portfolio
World Directories, moederbedrijf van de Nederlandse uitgever van de Gouden Gids, neemt ClearSense B.V. over.
Amsterdam, 16 mei 2006 – World Directories maakt vandaag bekend dat het zoekmachine marketing specialist ClearSense B.V. overneemt. Door de overname van het in Amsterdam gevestigde bedrijf combineert World Directories de dienstverlening van ClearSense met de kracht van World Directories en dochterbedrijf Gouden Gids BV.
“We geloven dat we met ClearSense een unieke en professionele partij hebben aangetrokken die perfect past binnen ons productportfolioâ€, zegt Henk de Hooge, Manager Business Development World Directories. “Met de expertise van ClearSense, is World Directories in staat om haar activiteiten uit te breiden op het gebied van zoekmachine marketing. Hierdoor kunnen zij de klanten, vooral kleine en middelgrote bedrijven, nog beter adviseren in hun marketingdoelstellingen. World Directories combineert haar sterke huidige productrange met online producten voor haar klantenbestand van meer dan 400.000 bedrijvenâ€.
Menno Kenter, directeur van ClearSense voegt daaraan toe: “Het ClearSense team is enthousiast over de aansluiting bij World Directories. Wij hebben dezelfde internationale ambitie. Alle activiteiten van ClearSense zijn erop gericht om grote aantallen bedrijven zoveel mogelijk relevante leads naar nieuwe klanten te geven, tegen de laagst mogelijke kosten. Wij geloven dat ons product gecombineerd met de lokale en nationale verkoopinspanningen van Gouden Gidsen van nog grotere waarde is voor alle adverteerders in Nederland en daarbuitenâ€.
Ook mijn felicitaties. Ik heb echter wel begrepen dat World Directories zich bij meerdere partijen heeft gemeld in het vooronderzoek. Uiteindelijk wel een opvallende keuze van World Directories om niet te kiezen voor een full service online marketing bureau of SEM bureau aangezien een aantal partijen adwords als eindig zien. Ik ben zeer benieuwd of het de redding voor Gouden Gids betekent in het internettijdperk. Heren succes en geniet van jullie welverdiende euri!
@ Marco: Ze willen het niet bekend maken dus dat wordt toch raden.. erg veel ‘details’ bevat het persbericht ook niet 😉
@ Jan-Willem: Ze werken ook met het Yahoo! Search Marketing netwerk (het oude Overture) en ik denk dat wanneer een Microsoft met een dergelijk systeem komt, het ook niet al te moeilijk is ook hier mensen op te zetten. Zelf geloof ik niet dat deze manier van adverteren eindig is, gezien het grote succes. Bovendien een goed te verkopen product samen met ruimte in de Gouden Gids / op goudengids.nl
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!