Toename van online marketing in business-to-business

Toename van online marketing in business-to-business

Online marketing voor business-to-business

eMarketer heeft een interessant artikel over de opkomst van online marketing in de b2b-markt.

Uit een wereldwijd onderzoek van BtoB Magazine and Forrester onder zowel b2c- als b2b-marketeers, blijkt dat 72% van de ondervraagden dit jaar de budgetten voor online marketing zal verhogen. Economist Intelligent Unit deed een vergelijkbaar onderzoek en kwam tot de conclusie dat 88% van de ondervraagde marketeers de budgetten voor online marketing in de komende twee jaar wil verhogen. 10% van de ondervraagden het budget met 30% of meer wil verhogen.

Als we kijken naar de b2b-markt dan blijkt uit een onderzoek van American Business Media (ABM) en Forrester voor de Amerikaanse markt dat 49% van de b2b-bedrijven in 2005 online marketing heeft ingezet. Interessant daarbij is dat de b2b-bedrijven maar liefst 25% van het mediabudget hebben verschoven naar digitale marketing. Een vergelijkbare trend is te zien in Europa waar volgens het IAB UK ongeveer 40% van de Britse b2b-marketeers gebruik maakt van online marketing en 63% van plan is de budgetten voor online marketing dit jaar te verhogen.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.