Klik hier!

Klik hier!
,

AdSense


Onder andere naar aanleiding van Marco’s oproep in HP adverteert in RSS feeds om ervaringscijfers te delen hierbij mijn ervaringen met de eerste advertenties op Feeder. Daarbij merk ik veiligheidshalve alvast op dat het dus gaat over adverteren rond feeds, niet erin.

Soorten en maten
De afgelopen twee maanden heb ik met drie soorten advertenties lopen stoeien:

Don’t give me excuses, gi’me results!

  • de banners van Campanile Hotels (via TradeDoubler) halen een CTR van 0,2%. Ze staan op twee informatiepagina’s.
  • op de banner van OnlineRSS ligt de CTR al twee maanden rond de 3,5%, met een conversie van 4,3%*.
  • de gesponsorde koppeling van OnlineRSS heeft een conversie van 11,7%. De CTR is niet bekend.
  • de gesponsorde koppeling van Campanile leverde, evenals de banners, een CTR van 0,2%.
  • AdSense levert een CTR van 1,2%.

*percentage van de doorklikkers dat sindsdien minimaal eens per week OnlineRSS bezoekt

Leermoment Hoewel statistisch gezien onverantwoord zegt mijn common sense dat RSS-achtige adverteerders het goed hebben op Feeder, en dat voor de lege plekken AdSense mijn beste keus is. Niet in de laatste plaats vanwege het CPM-model en de veelal prima vergoedingen per klik. Hoewel ik het wel erg jammer vind dat alleen grote AdSense-partners keywordsuggesties mogen doen. Nu krijg ik naar mijn smaak toch teveel Engels sprekende visautomaten, papierversnipperaars en tienerbandjes op m’n dak. Aanbieding voor leden Wie niet jarig is trakteert, zo luidt het gezegde. Ben je geregistreerd lid van Marketingfacts, dan krijg je in de maanden mei en juni 15% lezerskorting op je advertentie op Feeder. Kijk voor meer informatie op Adverteren op Feeder of gebruik het contactformulier. Wees er snel bij, want op=op.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Zo'n titel en zo'n eerste regel: een typisch voorbeeld van een blogpost die niet geschikt is voor een feedreader.

    geplaatst op
  • De bedoeling was deze link ter toelichting in mjin vorige reactie te plaatsen, dus bij deze nog even: http://www.tibsbits.com/nl/2006/03/31/feeds-zonder-links/

    geplaatst op
  • Met alle respect Karel maar dit heeft weinig met RSS-advertising te maken. je geeft het zelf eigenlijk ook al aan, het gaat hier om 'gewoon' adverteren in een omgeving dat zich richt op het zoeken in RSS-feeds. Is toch iets anders dan ik bedoel!

    geplaatst op
  • @Tibor
    Interessant punt. Sta daar eigenlijk niet bij stil, hoe het in de reader overkomt. Hoe ziet qua structuur jouw ideale blogpost eruit?

    @Marco
    Als boetedoening heb ik net wat affiliate-ads aan mijn feed toegevoegd. Kan ik daar wat over berichten tzt. Want een beetje gelijk heb je natuurlijk wel. :-)

    geplaatst op
  • Plazoo.com heeft een tool gebouwd om nieuws via rss te verspreiden. Onder white label wordt deze tool gebruikt door diverse europese bedrijvengidsen.
    In middels hebben 120 bedrijven hun nieuws verspreid in 2 weken. Inmiddels is het gebleken dat de meeste bedrijven deze tool verwarren met reclame maken en geen nieuws. Daarom is er ook een module voor kortingsbonnen en productaanbiedingen gamaakt. Komende week online.
    Alles zal via RSS worden verspreid en heeft alles met reclame en nieuwsverspreiding via RSS te maken. voorbeeld of voorbeeld2. Voor meer info mail naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) voor een gratis proefbericht. Idere marketeer kan hiermee zien hoe het werkt en of het werkt.

    geplaatst op
  • "Hoe ziet qua structuur jouw ideale blogpost eruit?"
    Het gaat hier denk ik meer om de manier waarop de RSS feed wordt gegenereerd (of eigenlijk: gedegenereerd).

    Wat ik in een RSS-feed graag zie, is gewoon het hele artikel, compleet met links. Ofwel: precies zoals het er op de site zelf uit ziet, qua structuur. Daar staat wat mij betreft de laatste S in RSS ook voor. Het liefst zie ik ook nog een aparte RSS-feed voor de reacties, om zo ook de conversatie te kunnen volgen via mijn aggregator. Als ik daar dan aan deel wil nemen kom ik wel op bezoek, zoals nu. Dit is geen geheel nieuwe discussie trouwens.

    Doordat links in jouw post in een aggregator niet als link wordt weergegeven, wordt niet alleen het begrip syndicatie enigzins onrecht aangedaan, maar ontstaat in dit geval ook nog eens een vrij onleesbare zin wanneer ik 'm in een aggregator lees.

    Ik begrijp best dat er ook geld verdient moet worden, maar als lezer (consument) maak ik graag zelf de keuze of ik reclame wil zien of niet. Dat houdt soms dus in dat ik een stuk minder van de content lees, omdat ik gewoonweg geen zin heb daartoe eerst de website te moeten bezoeken en dus eigenlijk gedwongen wordt reclame (vaak met hinderlijk afleidende animaties) te consumeren.

    Reclame via RSS? Prima, maar ik denk dat je als bedrijf veel sympathie kweekt door ook een 'cleane' feed aan te bieden. En dat lijkt mij ook ROI, om maar even in marketingtermen te spreken.

    geplaatst op
  • Karel: voor alle duidelijkheid hier nog even zoals jouw post er in NetNewsWire uit ziet:

    "Onder andere naar aanleiding van Marco’s oproep in HP adverteert in RSS feeds om ervaringscijfers te delen hierbij mijn ervaringen met de eerste advertenties op Feeder. Daarbij merk ik veiligheidshalve alvast op dat het dus gaat over adverteren rond feeds, niet erin. "

    Voor mij dit keer wel een aardige teaser, maar zo was 'ie waarschijnlijk ook weer niet bedoeld ;-)

    geplaatst op
  • Tibor, ik heb veel van je posts opgestoken. Vooral dat NetNewsWire was erg verhelderend. De discussie over hoeveel geef ik weg in mijn feed?, ook in relatie tot advertentiepotentieel, blijft een boeiende. Ik denk wat we snel genoeg meer experimenten gaan tegenkomen op dit gebied, zie ook de post van W.K. Klaver. Interessant!

    geplaatst op
  • Blij dat te horen; soms voel ik me wel eens een beetje en zeur op dit gebied. Grappig; mijn oog viel nog op 'Automatic Screw Feeder' (bovenaan je post). Mijn brein las: Automatic Feed Screwer :-)

    geplaatst op
  • Zie voor echte cijfers over adverteren IN een rss feed nogmaals de posting http://www.marketingfacts.nl/berichten/20060510_adv_rss_feed_voor_9292ovnl/

    Morgen zal ik de cijfers nogmaals updaten, dan is het precies een week na de posting.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.