Reclameweek haalt uit naar Adformatie

Reclameweek haalt uit naar Adformatie
"Adformatie koopt redactie" kopt Reclameweek in haar nieuwsbrief van gisteren. In het daaropvolgende bericht beschuldigt Reclameweek Adformatie van het onder druk zetten van reclamebureaus en het verkopen van redactionele ruimte:
(...) Wie dacht dat er anno 2006 sprake is van vrije nieuwsgaring, kon wel eens bedrogen uitkomen. Steeds vaker blijkt dat onafhankelijke (branche)organisaties zich voor het karretje van Kluwer-uitgave Adformatie laten spannen. De hoofdredactie zet de organisatie van bijvoorbeeld de San Accenten en de Amma's voor het blok door hen een exclusiviteitscontract te laten tekenen en bovendien te eisen dat de informatie voor de officiële datum wordt aangeleverd. Op soortgelijke wijze worden vele reclamebureaus min of meer gedwongen hun nieuws en campagnes uitsluitend aan Adformatie te leveren en niet aan andere vakbladen, vaak in ruil voor een goede positie op de redactionele pagina's. En het blijkt dat slechts weinigen het aandurven deze druk te weerstaan. (...)
Bron: VillaMedia


Geplaatst in

Delen



Er zijn 13 reacties op dit artikel

  • Vandaar dat ik (naast Adformatie) dus nergens iets over Blogads kon vinden! :-)

    geplaatst op
  • Lees je geen Emerce meer Karel? ;-)

    geplaatst op
  • Bladen waar ik zelf voor schrijf lees ik uit principe niet, dat weet je toch? Enne, check ff je mail, heb net een leuk voorstel inzake Blogads gedropt.

    geplaatst op
  • Zou leuk als reclameweek een toelichting hier op deze plek zou geven.
    en... hoe zat het ook al weer met het primeurtje over blogads...

    geplaatst op
  • Primeur was voor Adformatie dus dat was prima; daarna ging het al snel rond dus inmiddels hebben een aantal sites het overgenomen. Of begrijp ik de vraag niet helemaal Marc?

    Zou inderdaad aardig zijn als Reclameweek hier zou reageren!

    geplaatst op
  • <quote> En om de vraag voor te blijven waarom ik er nu al over schrijf en niet wacht tot volgende week. Adformatie heeft vandaag een kort nieuwsbericht over de lancering van Blogads.nl en ik zag dat Anders Floor het inmiddels ook op eBase heeft staan. Daarom dus ;-)</quote>

    Waarom zeg je niet gewoon dat je Adformatie de primeur hebt gegeven?

    En dan
    - een gedeelte van de redactiepagina's in reclameweek zijn advertorials dus waar hebben we het nu eigenlijk over?

    geplaatst op
  • Food Fight!

    geplaatst op
  • Ik bedoelde het met mijn eerdere reactie niet negatief richting Adformatie of eBase; het was alleen voor mij een reden om het nu ook naar buiten te brengen. Verkeerd overgekomen blijkbaar. Excuses!

    Vwb redactiepagina's in Reclameweek, ik heb inderdaad ook begrepen dat er aan koppelverkoop wordt gedaan. Advertentie + redactioneel stuk tegen betaling. Scheiding van redactie en commercie, waar we het hier al vaker over hebben gehad, lijkt hier verdwenen. Da's ook geen probleem mits het ook duidelijk is voor de lezer!

    geplaatst op
  • Adformatie heeft een zeer goed bereik binnen de markt en het lijkt mij dan ook logisch dat sommige partijen zich laten verleiden tot een bepaalde mate van exclusiviteit. Je hebt nieuws dus wil je ook dat dat goed terecht komt. Adformatie vormt daarvoor naar mijn mening een mooi kanaal.

    geplaatst op
  • Mee eens, daarom heb ik ook Adformatie als eerste benaderd voor het blogads-verhaal.

    geplaatst op
  • Wie moeten wij eigenlijk benaderen als adfoblog van start gaat?

    geplaatst op
  • Is ie al live? Je kunt me altijd benaderen voor een bericht op Marketingfacts Marc ;-)

    geplaatst op
  • Nee nog niet live.
    Fijn, hoeven we reclameweek niets te betalen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.