News 2.0 nog grotere hype dan Web 2.0?

12 mei 2006, 09:24

Heb vandaag weinig tijd om te bloggen maar wil toch een aantal zaken die in mijn RSS-reader voorbij komen onder jullie aandacht brengen. Zo ook een bericht van Geert Jan Bogaerts, chef internet van de Volkskrant, over News 2.0:

(…) Sommige internetspecialisten hebben wel een erg groot vertrouwen in de techniek. Zij denken dat slimme zoekmachines en zogeheten ‘sociale software’ volledig de rol kunnen overnemen van professionele informatieleveranciers zoals journalisten. Ik geloof daar helemaal niets van. (…)

Hij haalt daarmee uit naar de screencast over news 2.0 van Jaap Stronks (beter bekend als Dit is Berry) op de nieuwe reporter. Zie ook de eerdere discussie op Marketingfacts over Web 2.0 of Zeepbel 2.0?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Erik

    Zie Uitzendinggemist.nl de toekomst. Hele reportage over dit verschijnsel.


    15 mei 2006 om 08:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!