Digg voor marketeers

Digg voor marketeers

Gisteren kwam ik tijdens het surfen een web 2.0 site tegen a la Digg speciaal voor en door marketeers: KeepAddit. Deze site werkt min of meer volgens hetzelfde principe als Digg. De geplaatste nieuwsberichten worden in een soort wachtrij gezet totdat ze vaak genoeg zijn bekeken om op de hoofdpagina te verschijnen.

Op de vraag waarom de maker nou een speciale marketing versie van Digg heeft gemaakt antwoord hij zelf het volgende:
I'm a big fan of Digg (and Diggnation). But on Digg I miss news about advertising, online marketing, mobile, etc. Digg saves me tons of time. I don't have to read all those RSS feeds and websites about tech. My daily technews in one place to digest. I wanted the same for marketingnews, so I put together Keepaddit. Now we can all save a lot of time on marketing news as well!
Uit betrouwbare bron hebben wij inmiddels vernomen dat de site van Hollandse makelij is :)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Ik ben benieuwd of en hoe dit zich gaat ontwikkelen. Zal er genoeg verschillende informatie worden ingestuurd door de lezers?

    PS: De link in het artikel is niet goed.. er staat een extra http voor
    http://www.numarketing.nl/index.php/internet/launch-nieuwe-web20-marketingsite-keepadditcom/2006/05/

    geplaatst op
  • Wel opletten Marcel, Steef had gisteren in de reacties zelf KeepAddit al geplugged ;-)
    Steef succes, ziet er goed uit!

    geplaatst op
  • saves me tons of time. I don't have to read all those RSS feeds and websites about tech. My daily technews in one place to digest. I wanted the same for marketingnews, so I put together Keepaddit. Now we can all save a lot of time on marketing news as well!


    Uhm, als je dit ultiem doorvoert dan ga je inderdaad een heleboel tijd besparen, je krijgt namelijk helemaal geen items meer in de RSS reader binnen. Als iedereen namelijk alleen maar via RSS op de hoogte wil blijven worden er ook geen nieuwsitems "gediggt" en verschijnt er dan ook niets op de beginpagina (en dus ook niet in de RSS reader).

    Dan zul je zeggen dat er altijd een groep actieve users is die de artikelen zal diggen. Helemaal mee eens, maar volgens mij zijn we dan weer terug bij het begin, we hebben namelijk gewoon weer een redactie. Waarom dit hele verhaal? Ik vind het namelijk een typische web 2.0 voorbeeld, dat helemaal niets extra's brengt ten opzichte van wat er al was.

    geplaatst op
  • Ik ben het niet helemaal met Martijn eens. Je zou met wat technische foefjes het heel makkelijk kunnen maken om verhalen te posten zonder naar de site te gaan (via een Firefox plugin, Opera widget en een Microsoft Live geval wat zeker gaat komen) en om verhalen te diggen/keepadditten. Dat laatste kan bijv via je sidebar of een simpele widget op je desktop. Op die manier heb je het niet over een traditionele redactie maar een zwerm die naar eigen goeddunken op het moment dat het hem/haar uitkomt iets plaatst zonder een heel CMS of inlogsysteem te moeten doorstaan.
    Zo is bloggen tenslotte ook groot geworden, de bookmarklets van Blogger.com zorgden voor een enorme boost in blogpost way way back...

    geplaatst op
  • Dat is inderdaad ook een manier. Op die wijze is de centrale website van een organisatie zoals digg eigenlijk helemaal niet meer nodig, zowel de gebruikers als de redactie -of actieve gebruikers als je dat liever wilt :) - werken dan vanuit een eigen omgeving aan de ontwikkeling van content.

    Maar of ik begrijp het hele web 2.0 gedeelte niet, of het is inderdaad niet meer dan een benadering een andere naam geven. Op MF kwam laatst ook een artikel voorbij over [url=http://www.marketingfacts.nl/berichten/20060508_door_de_klant_gemaakt/]"door de klant gemaak"[url] en eigenlijk is digg niet anders in de gedachtengang; gebruikers bepalen zelf wat belangrijk is en bepalen dus hun eigen content.

    geplaatst op
  • "door de klant gemaak" dus..

    geplaatst op
  • @martijn: er is ook een RSS feed voor het nieuws in de wachtrij, dus op die manier blijf je wel perfect op de hoogte van het allerlaatste nieuws, alleen is die feed dus niet geredigeerd door de gebruikers

    @frank: op de about keepaddit pagina staat ook een bookmarklet zodat je snel en gemakkelijk nieuws kan toevoegen aan keepaddit vanaf de linksbar in je browser (IE/FF/O).
    Weet niet of ie door het commenting systeem komt, maar dit is de q=(document.location.href);void(open('http://www.keepaddit.com/submit.php?url='+escape(q),'','resizable,location,menubar,toolbar,scrollbars,status'));]keepadit bookmarklet

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.