Digg voor marketeers

8 mei 2006, 21:10

Gisteren kwam ik tijdens het surfen een web 2.0 site tegen a la Digg speciaal voor en door marketeers: KeepAddit. Deze site werkt min of meer volgens hetzelfde principe als Digg. De geplaatste nieuwsberichten worden in een soort wachtrij gezet totdat ze vaak genoeg zijn bekeken om op de hoofdpagina te verschijnen.

Op de vraag waarom de maker nou een speciale marketing versie van Digg heeft gemaakt antwoord hij zelf het volgende:

I’m a big fan of Digg (and Diggnation). But on Digg I miss news about advertising, online marketing, mobile, etc. Digg saves me tons of time. I don’t have to read all those RSS feeds and websites about tech. My daily technews in one place to digest. I wanted the same for marketingnews, so I put together Keepaddit. Now we can all save a lot of time on marketing news as well!

Uit betrouwbare bron hebben wij inmiddels vernomen dat de site van Hollandse makelij is 🙂

Marcel van der Heijden
Interactief Strateeg bij Stormkracht 9

Marcel studeerd bedrijfskunde/ marketing management aan de RSM Erasmus Universiteit te Rotterdam. Daarvoor volgde hij de bachelor studie marketing management aan de Hogeschool Inholland. Tijdens zijn stage bij KPMG Accountants raakte hij betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe site en online identiteit en was zijn liefde voor online marketing geboren. Naast zijn studie is hij initiatiefnemer en voorzitter van Generation Next en werkt hij als freelance interactief marketeer voor diverse MKB bedrijven. Zijn interesses liggen op het snijvlak tussen marketing en technologie.

Categorie
Tags

5 Reacties

    media

    Wel opletten Marcel, Steef had gisteren in de reacties zelf KeepAddit al geplugged 😉

    Steef succes, ziet er goed uit!


    9 mei 2006 om 03:25
    Martijn van Well

    saves me tons of time. I don’t have to read all those RSS feeds and websites about tech. My daily technews in one place to digest. I wanted the same for marketingnews, so I put together Keepaddit. Now we can all save a lot of time on marketing news as well!

    Uhm, als je dit ultiem doorvoert dan ga je inderdaad een heleboel tijd besparen, je krijgt namelijk helemaal geen items meer in de RSS reader binnen. Als iedereen namelijk alleen maar via RSS op de hoogte wil blijven worden er ook geen nieuwsitems “gediggt” en verschijnt er dan ook niets op de beginpagina (en dus ook niet in de RSS reader).

    Dan zul je zeggen dat er altijd een groep actieve users is die de artikelen zal diggen. Helemaal mee eens, maar volgens mij zijn we dan weer terug bij het begin, we hebben namelijk gewoon weer een redactie. Waarom dit hele verhaal? Ik vind het namelijk een typische web 2.0 voorbeeld, dat helemaal niets extra’s brengt ten opzichte van wat er al was.


    9 mei 2006 om 05:16
    punkey

    Ik ben het niet helemaal met Martijn eens. Je zou met wat technische foefjes het heel makkelijk kunnen maken om verhalen te posten zonder naar de site te gaan (via een Firefox plugin, Opera widget en een Microsoft Live geval wat zeker gaat komen) en om verhalen te diggen/keepadditten. Dat laatste kan bijv via je sidebar of een simpele widget op je desktop. Op die manier heb je het niet over een traditionele redactie maar een zwerm die naar eigen goeddunken op het moment dat het hem/haar uitkomt iets plaatst zonder een heel CMS of inlogsysteem te moeten doorstaan.

    Zo is bloggen tenslotte ook groot geworden, de bookmarklets van Blogger.com zorgden voor een enorme boost in blogpost way way back…


    9 mei 2006 om 06:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!