Door de klant gemaakt!

Door de klant gemaakt!
Door de klant gemaakt
Iedere maand publiceert trendwatching.com, een wereldwijd netwerk van 8,000+ trendspotters, een nieuwsbrief met daarin een opmerkelijke trend. Na Infolust en Generation C dit keer aandacht voor co-creation oftewel Customer Made:
The phenomenon of corporations creating goods, services and experiences in close cooperation with experienced and creative consumers, tapping into their intellectual capital, and in exchange giving them a direct say in (and rewarding them for) what actually gets produced, manufactured, developed, designed, serviced, or processed.
In het artikel aandacht op de vraag waarom consumenten geinteresseerd zijn in co-creation en waarom het juist nu populair is. Uiteraard worden tal van voorbeelden besproken op het gebied van advertising en productontwikkeling. Veel van de voorbeelden zijn het afgelopen jaar ook op Marketingfacts besproken maar het is toch aardig om ze weer eens op een rijtje te krijgen. Zo wordt er o.a. verwezen naar L'Oreal's You Make The Commercial, FireFox’s Flicks, MasterCard's Write a Priceless Ad, JetBlue's Travel Stories en McDonalds' Global Casting. Aanrader!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.