Door de klant gemaakt!
Iedere maand publiceert trendwatching.com, een wereldwijd netwerk van 8,000+ trendspotters, een nieuwsbrief met daarin een opmerkelijke trend. Na Infolust en Generation C dit keer aandacht voor co-creation oftewel Customer Made:
The phenomenon of corporations creating goods, services and experiences in close cooperation with experienced and creative consumers, tapping into their intellectual capital, and in exchange giving them a direct say in (and rewarding them for) what actually gets produced, manufactured, developed, designed, serviced, or processed.
In het artikel aandacht op de vraag waarom consumenten geinteresseerd zijn in co-creation en waarom het juist nu populair is. Uiteraard worden tal van voorbeelden besproken op het gebied van advertising en productontwikkeling. Veel van de voorbeelden zijn het afgelopen jaar ook op Marketingfacts besproken maar het is toch aardig om ze weer eens op een rijtje te krijgen. Zo wordt er o.a. verwezen naar L’Oreal’s You Make The Commercial, FireFox’s Flicks, MasterCard’s Write a Priceless Ad, JetBlue’s Travel Stories en McDonalds’ Global Casting. Aanrader!