Consumentvertrouwen in weblogs neemt toe

4 mei 2006, 13:31

Consumentvertrouwen in weblogs neemt toeDeze week publiceerde GlobeScan de resultaten van een wereldwijd onderzoek naar het consumentvertrouwen in diverse media.

Nationale televisiezenders worden het meest vertrouwd als nieuwsbron. Kranten en publieke radiostations scoren eveneens goed. Weblogs blijven achter, maar worden wel belangrijker. Met name jongere mensen nemen de informatie op het web serieus, zo blijkt uit een in 10 landen uitgevoerd onderzoek van GlobeScan naar het vertrouwen in de media.

Van de ruim 10.000 geïnterviewde volwassenen gaf 82 procent aan de tv het meest te vertrouwen als nieuwsbron. Precies driekwart had de meeste feducie in nationale en regionale kranten. Bij 67 procent ging de voorkeur uit naar de publieke radio, terwijl 56 procent opteerde voor satelliet-tv.

Over pure internetbronnen zijn de meningen nog duidelijk verdeeld. Een kwart van de respondenten stelde vertrouwen te hebben in weblogs, terwijl een bijna even grote groep (23 procent) ze juist niet vertrouwt. Als het belangrijkste medium opgegeven moet worden, zegt 56 procent televisie, gevolgd door kranten (21 procent), internet en radio (allebei 9 procent).

Opvallend is dat internet de eerste keuze is bij 19 procent van de geïnterviewden tussen de 18 en 24 jaar. Bij de mensen tussen de 55 en 64 jaar is dat maar drie procent.

Via:

http://www.telegraaf.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!