Consumentvertrouwen in weblogs neemt toe

Consumentvertrouwen in weblogs neemt toe

Consumentvertrouwen in weblogs neemt toeDeze week publiceerde GlobeScan de resultaten van een wereldwijd onderzoek naar het consumentvertrouwen in diverse media.

Nationale televisiezenders worden het meest vertrouwd als nieuwsbron. Kranten en publieke radiostations scoren eveneens goed. Weblogs blijven achter, maar worden wel belangrijker. Met name jongere mensen nemen de informatie op het web serieus, zo blijkt uit een in 10 landen uitgevoerd onderzoek van GlobeScan naar het vertrouwen in de media.

Van de ruim 10.000 geïnterviewde volwassenen gaf 82 procent aan de tv het meest te vertrouwen als nieuwsbron. Precies driekwart had de meeste feducie in nationale en regionale kranten. Bij 67 procent ging de voorkeur uit naar de publieke radio, terwijl 56 procent opteerde voor satelliet-tv.

Over pure internetbronnen zijn de meningen nog duidelijk verdeeld. Een kwart van de respondenten stelde vertrouwen te hebben in weblogs, terwijl een bijna even grote groep (23 procent) ze juist niet vertrouwt. Als het belangrijkste medium opgegeven moet worden, zegt 56 procent televisie, gevolgd door kranten (21 procent), internet en radio (allebei 9 procent).

Opvallend is dat internet de eerste keuze is bij 19 procent van de geïnterviewden tussen de 18 en 24 jaar. Bij de mensen tussen de 55 en 64 jaar is dat maar drie procent.

Via:
http://www.telegraaf.nl/


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.