13% groei online mediabestedingen VS

13% groei online mediabestedingen VS

13% groei online mediabestedingen VS

Na Nederland en Europa zijn nu ook de online mediabestedingen in de VS bekend. De uitgaven aan online display ads is in 2005 volgens TNS Media Intelligence met 13% gestegen tot 8,3 miljard dollar. Net als in Nederland zijn in deze cijfers niet de uitgaven voor paid search meegenomen.

eMarketer schat de totale online mediabestedingen op ca. 12,3 miljard dollar waarvan ca. 40% voor paid search.

US Online Ad Spending

Bron: eMarketer


Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Via mediaonderzoek.nl ook gewezen op de recente cijfers van het IAB:

    (...) Het IAB in Amerika heeft bekend gemaakt dat de bestedingen aan online advertising aldaar met 30% zijn gestegen in 2005. Het totale budget kwam uit op $ 12,5 miljard. In 2004 was dit $ 9,6 miljard. In het vierde kwartaal van 2005 is wederom een recordomzet gedraaid ($ 3,6 miljard). Dit was het tweede achtereenvolgende kwartaal met meer dan $ 3 miljard omzet. (...)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.