10 interessante onderzoeken van afgelopen week

28 juni 2015, 08:20

De meest interessante onderzoeken van week 26 2015

In deze blogpost heb ik 10 interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Met deze week het socialmediagebruik van jongeren, een rapport over de staat van internetsnelheden wereldwijd en onderzoek naar de beste tijd om te tweeten.

Het tweede scherm en reclamewerking

Op een avond kijk je televisie als de presentator van het programma zegt: “Pak het tweede scherm erbij”. Dan is het de bedoeling dat je jouw smartphone, tablet of laptop pakt om mee te spelen of praten met wat er op de televisie te zien is. Maar wat is er eigenlijk bekend over de effecten van het gebruik van zo’n tweede scherm op de aandacht die je hebt voor de televisie? Is het tweede scherm wel het tweede scherm of wordt het langzamerhand het eerste scherm? En wat voor consequenties heeft het tweede scherm voor de reclames op televisie?

Lees verder

Handleiding voor het kiezen van een Content Management Systeem #adv

Een goed web CMS is goud waard. Het is daarom belangrijk dat je er 1 selecteert die bij jouw organisatie aansluit. Maar hoe word je wijs uit de zee aan content management systemen dat tegenwoordig beschikbaar is. In deze handleiding wordt een aantal opties voor web content management besproken en wordt stilgestaan bij de afwegingen die komen kijken bij het selecteren van een CMS.

Download

Navigating the New Digital Divide

Bijna een derde van de verkoop in fysieke winkels wordt beïnvloed door het gebruik van een smartphone, tablet of een ander digitaal apparaat door de consument. Consumenten die gebruik maken van digitale apparaten voor en tijdens hun zoektocht naar een product zijn zelfs 48% sneller geneigd om daadwerkelijk tot aankoop over te gaan dan consumenten die dit niet doen. Een simpele e-commerce website inrichten is dan ook niet voldoende in de strijd om de consument.

Lees verder

Monitor Jeugd en Media 2015

Dit rapport brengt in beeld hoe jongeren media inzetten voor school en hobby’s, vooral digitale media als tablets, smartphones en laptops. De uitkomsten zijn representatief voor Nederlandse jongeren van 10 t/m 18 jaar. Jongeren van lagere onderwijsniveaus (vmbo basisberoepsgerichte en kaderberoepsgerichte leerwegen) lijken minder te profiteren van voordelen die media kunnen bieden voor schoolprestaties dan andere jongeren.

Lees verder

State of the Internet Q1 2015

Dit rapport geeft inzicht in wereldwijde, regionale en nationale cijfers van de snelheid van internetverbindingen, breedbandadoptie op zowel vaste als mobiele netwerken, de hoeveelheid verkeer die gegenereerd wordt bij online aanvallen, IPv6-implementaties en of 4K al voet aan de grond krijgt. Uit het rapport voor Q1 blijkt onder andere dat Nederland koploper is in de adoptie van breedbandinternet in Europa, maar dat ons land hopeloos achterloopt als het gaat om de snelheid van mobiel internet.

Lees verder

Een analyse van 4,8 miljoen tweets: wat is het beste tijdstip om te tweeten?

Bij Buffer publiceren ze heel wat tweets. Die tweets hebben ze door de datamolen heengehaald om te bekijken wat de meest effectieve tijd is om te publiceren. Oftewel: op welke dagen en tijdstrippen kun je de meeste kliks of interacties krijgen?

Lees verder

Moeders kunnen niet zonder het web en social media

De nieuwe generatie moeders is zeer marketingbewust in hun media gebruik, met name het web en social media. Het gebruik van media is een niet weg te denken onderdeel uit haar leven. Deze moeders zijn vooral op zoek naar praktische informatie. Dit blijkt uit een onderzoek dat Onderzoeksbureau The Choice uitvoerde in opdracht van Sanoma onder 896 vrouwen.

Lees verder

Mobiele browser passeert binnenkort desktop browser

Webontwikkelaars en ontwerpers zullen nog meer rekening moeten houden met mobiele browsers. Volgens Adobe passeert in 2017 de mobiele browser de desktopbrowser.

Lees verder

“Internet of Things-app levert steeds meer geld op”

65 procent van de applicaties die op dit moment worden ontwikkeld voor Internet of Things-toepassingen (IoT) leveren geld op. In 2018 zal dat percentage gegroeid zijn naar tachtig procent. Dat voorspellen app-ontwikkelaars.

Lees verder

Luchtvaart investeert wereldwijd in ‘Internet of Things’

Complexe mobiele connecties om nog sneller in te checken, beacons met location based aanbiedingen of meer IoT. Luchtvaartmaatschappijen en luchthavens wereldwijd gaan de komende drie jaar flink investeren in Internet of Things (IoT). Dit blijkt uit het jaarlijkse Airline IT Trends-onderzoek van SITA.

Lees verder

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!