10 interessante onderzoeken van afgelopen week

14 juni 2014, 10:26

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 24 2014

Afgelopen week hebben we op Marketingfacts een dashboard voor webcarestatistieken gelanceerd. Ook is er veel mooie content op e-mailmarketinggebied uitgebracht. Zo verscheen er een blog over het beste tijdstip waarop je e-mailings kan verzenden. Daarnaast is de Nationale E-mail Benchmark 2014 gepubliceerd met de nationale gemiddelde open- en click through rates.

Wat is het beste tijdstip voor e-mailverzendingen?

Wat is de beste dag en het beste tijdstip om een nieuwsbrief te versturen? In deze blog een overzicht van open- en clickrates, verzenddagen en -tijdstippen in de b2b- en b2c-sector.

Lees verder

Create a Branded Social Community to Drive Engagement #adv

Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Pinterest… deze vormen allemaal een belangrijk onderdeel van je zakelijke social media-strategie, maar het kan zijn dat je iets mist. Je kan op een dieper niveau contact leggen met je klanten door in je eigen omgeving een community rondom je merk te creëren. Deze whitepaper helpt je bij het opzetten van zo’n Branded Social Community.

Download de whitepaper

Hoe actief zijn de top 100 adverteerders in Nederland met webcare?

Klantenservice via Twitter wordt steeds vanzelfsprekender en consumenten verwachten 24/7 contact te kunnen krijgen met organisaties. Maar hoe actief zijn Nederlandse organisaties met webcare? Nemen zij klantcontact via Twitter serieus en organiseren zij ook beantwoording buiten kantoortijden? Zijn zij, kortom, daar waar de klant contact zoekt? Vanaf nu vind je in het Marketingfacts Stats Dashboard maandelijks actuele cijfers over de webcareperformance van de top-100 adverteerders in Nederland. Dit is berekend met data uit de socialmediamonitoring-tool Coosto op basis van de top-100 adverteerders in Nederland volgens Nielsen.

Lees verder

Nationale E-mail Benchmark 2014: E-mailend Nederland in kaart gebracht

Een e-mail wordt steeds vaker op een smartphone of tablet geopend, en ook doorgeklikt. Hoewel het merendeel van de e-mails nog steeds op de desktop wordt gelezen en geklikt, laten de opens en kliks op mobiel in elk kwartaal van 2013 een stijging zien. Dit blijkt uit de Nationale E-mail Benchmark 2014, die vandaag door DDMA is gepubliceerd. Het mooie van dit onderzoek is dat het gebaseerd is op feitelijk verstuurde e-mailings bij grote Nederlandse ESP’s. De benchmark biedt zodoende inzicht in de verzending van Nederlandse e-mailings en de resultaten hiervan.

Lees verder

A/B-testen is slecht voor je conversie [infographic]

Testen en optimaliseren – deze twee activiteiten zijn doorgaans onlosmakelijk met elkaar verbonden. En altijd in dezelfde volgorde: eerst testen, dan optimaliseren. Maar waarom? Als we onze website continu willen verbeteren, waarom wachten we daar nog altijd mee tot het einde van de testfase? En waarom richten we onze tests altijd op ‘de gemiddelde bezoeker’? Op deze manier lopen we heel wat conversie mis!

Lees verder

Onderzoek online service telecombranche: UPC scoort als beste, branche loopt achter

UPC is de telecomaanbieder met de beste online service, op de voet gevolgd door Ziggo. Dat blijkt uit het recente onlineservice-onderzoek van WUA! in de telecombranche. Vergeleken met andere branches valt de waardering voor de online service van telecomaanbieders laag uit.

Lees verder

Socialmediamarketing als teamsport

Door de populariteit van social media strijden digitale media meer en meer met traditionele media om marketingbudgetten. Sommige marketeers staan sceptisch tegenover de kracht van social media, anderen geloven er heilig in. Besluiten over de budgetten kan lastig zijn, want consumenten zijn massaal actief op social network sites (SNS), maar ze zitten ook nog steeds vastgeplakt aan het televisiescherm. Samen met collega Hilde Voorveld onderzocht ik voor het eerst of mensen verschillend reageren op SNS-reclame en tv-reclame. Zijn deze advertentievormen elkaars tegenstanders of vormen ze een team in het overtuigen van de consument?

Lees verder

De oorlog tegen internetcriminaliteit

IAB US wil in de oorlog tegen internetcriminaliteit onder andere de veiligheid van content waarborgen. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de Quality Assurance Guidelines. Hierin staat onder andere dat het verboden is om advertentieruimte te verkopen aan websites die auteursrechten schenden.

Lees verder

2014 World Cup: A Global Mobile Perspective

Uit onderzoek dat verricht is onder de voetbalfans in diverse landen is gebleken dat mobile video een belangrijke motor is en een goed inkomstenbron. Meer dan twee derde (68 procent) is bereid te betalen voor video gerelateerde informatie via hun telefoon. Bovendien verwacht 66 procent hun opwinding en enthousiasme rond de FIFA World Cup toernooi te delen via social media.

Lees verder

Nederlanders verwachten privacy van overheid

Uit wereldwijd onderzoek onder 15.000 consumenten blijkt dat vrijwel iedereen graag wil profiteren van nieuwe, digitale technologieën, maar daarvoor geen privacy wil inleveren. In dit onderzoek is ook een groot aantal Nederlandse consumenten ondervraagd naar hun zienswijze op online privacy, verdeeld naar activiteiten, communicatie en gedrag. Opmerkelijke uitkomsten daarvan zijn dat Nederlanders meer bemoeienis verwachten van de overheid door bijvoorbeeld het invoeren van opt-in-wetgeving en dat hun privacyniveau mede dankzij sociale media moeilijk in stand te houden is de komende vijf jaar. Het rapport geeft inzage in hoe consumenten kijken naar het recht op online privacy en geeft aan in hoeverre zij bereid zijn (een deel van) hun privacy in te leveren om gebruik te kunnen maken van moderne technologie.

Lees verder

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie

10 Reacties

    Jan Haije

    UPC en Ziggo, de kabelmafia lopen met hun kop tegen de muur. WVPN vertaalden ze als Wireless Virtual Private Network net zoals die coffeeshops. Het moet zijn Worldwide Virtual Private Network en dat is een IEEE-standard waarop internationaal getoetst kan worden. Het communicatieprotocol van de kabeljongens voldoet nergens aan. De capaciteit is met 4G aan zijn max en dan beginnen de Telecombedrijven pas met 5G dat is echte glasvezel. Alleen offline is goed beschermd als de verpakking goed is. Programmatuur versturen we niet meer over de kabel of de koperdraad. Telefoonnummers die beginnen met 1400 zijn onveilig en onbetrouwbaar. We weten dus welke gemeenten er in zijn gestonken.


    15 juni 2014 om 09:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!