10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 40

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

In deze blog heb ik 10 van de meest interessante onderzoeken van afgelopen week voor je op een rijtje gezet. Afgelopen week onder andere cijfers over de Nederlandse bestedingen aan entertainment en media, onderzoek naar webcarestrategie en het mediagebruik van topbestuuders.

Consumenten vertrouwen fans van merken niet

Vorige week lanceerde InSites Consulting zijn nieuwe 'Social Media around the World'-rapport. Tussen de vele conclusies was ikzelf verwonderd over de resultaten omtrent betrouwbare informatiebronnen. Daaruit bleek dat een fan van een merk zowat de minst betrouwbare bron is geworden.

Lees verder

Smartphonebezit in Nederland groeit naar 58 procent

Meer dan de helft (58%) van de Nederlandse consumenten gebruikt een smartphone. Een jaar geleden was dit nog 42 procent. Dat blijkt uit het ‘Dutch Smartphone User 2012-Q2’ rapport (n=19.300) van Telecompaper dat elk kwartaal wordt gepubliceerd. Het besturingssysteem Android is ongeveer even hard gegroeid als de smartphone penetratie, deels gebaseerd op het succes van Samsung. Meer dan de helft van de Nederlandse smartphonegebruikers heeft nu Android als besturingssysteem.

 

Lees verder

“Hybride verdienmodellen hebben de toekomst”

De omzet uit online adverteren en digitale consumentenuitgaven in Nederland zijn het afgelopen jaar met 17,4 procent gegroeid naar 3,9 miljard euro. Deze groei zet de komende jaren door. De komende 5 jaar verwacht PwC een gemiddelde groei van 8 procent. Dat komt neer op een omzet van 5,8 miljard euro in 2016, zo concludeert PwC in de Entertainment & Media Outlook 2012-2016. De offline media groeien de komende jaren ook, maar ‘slechts’ met 2,3 procent per jaar.

Lees verder

Facebook debuteert op plek 69 in top 100 meest waardevolle merken

Gisteren heeft Interbrand de 13e editie van de Best Global Brands ranglijst gepresenteerd. Voor het eerst is in die lijst ook Facebook te vinden. De social media gigant komt binnen op plaats 69 na het mediacircus rondom de op drie na grootste beursgang in de Amerikaanse geschiedenis. Coca-Cola was en blijft ’s werelds meest waardevolle merk. Net als vorig jaar wordt de top 5 verder gedomineerd door technologiemerken. Met een tweede plek treedt Apple dit jaar voor het eerst toe tot de top drie door spectaculaire prestaties in zowel gevestigde als opkomende markten. Op nummer drie staat IBM. Google (4) zag zijn merkwaarde afgelopen jaar met maar liefst 26% stijgen, waarmee het bedrijf voor het eerst aartsrivaal Microsoft (5) voorbijstreeft op de Interbrand ranglijst.

Lees verder

Content Marketing Survey

Hoewel contentmarketing al volop in de schijnwerpers staat gelooft 90% van de marketeers dat het de komende 12 jaar nog belangrijker gaat worden. Op dit moment heeft 38% een contentstrategie uitgedotterd. Dat blijkt het eerste Content Marketing Survey rapport van Econsultancy (n=1.300).

Lees verder

Webcare en merkevaluatie: optimaliseer de effecten!

Webcarestrategie hoeft niet ingewikkeld te zijn. Afgelopen half jaar heb ik aan de Universiteit van Tilburg een onderzoek* uitgevoerd naar de optimale webcarestrategie. Hierbij was mijn focus niet customer service, maar marketing. Mijn onderzoek zocht antwoord op de vraag waar menig innovatief marketing- en klantcontactprofessional al over nagedacht zal hebben: bij welke strategische webcarekeuzes zullen consumenten die negatieve word-of-mouth (WOM) plus de webcarereacties lezen het minst negatief over een merk denken en het meest geneigd zijn een merk te kiezen of te kopen? Oftewel, wanneer is je webcarestrategie optimaal?

Lees verder

Mediagebruik topbestuurders vrij traditioneel

De mediaconsumptie van de boardroom is de afgelopen 5 jaar nauwelijks veranderd. Dat blijkt uit onderzoek van Management Scope (via). 6 op de 10 topmanagers leest 's ochtends nog de gedrukte ochtendkrant. De Nederlandse CEO’s, leden van raden van bestuur en commissarissen nemen nog niet vaak nieuws tot zich via de smartphone of tablet (22,9 procent). 

Lees verder

2012 Mobile Marketing Survey

In dit rapport onderzoek Chief Marketer de staat van mobile marketing bij 863 Amerikaanse marketeers. Hieruit blijkt dat mobiele marketing vaak wordt ingezet als brug tussen verschillende media in plaats van als medium op zichzelf. In Amerika stijgt echter het percentage marketeers dat op de mobiele telefoon gerichte campagnes gaat voeren van 30 procent in 2011 naar 51 procent in 2012.

Lees verder

Telecom Monitor 2012

Zowel in Europa als in de USA zijn de telecomkosten gestegen, zij het met uiteenlopende percentages (tussen 1 en 12% op jaarbasis). Dat blijkt uit de Telecommonitor 2012 van Ezwim. In Nederland blijft de verspreiding van mobiele aansluitingen binnen bedrijven groeien. 

Lees verder

The Impact of App Translations

Hoewel mobile marketing een wereldwijde markt is, is het niet heel eenvoudig om je app voor alle markten aan te passen. Het is aan de developer om te bepalen welke talen worden ondersteund. Sommige populaire apps ondersteunen slechts 1 taal terwijl anderen zeeën aan talen ondersteunen. Maar wat vertelt de data? Welke talen zijn de grootste boost voor grote aftrek van een app? 

Lees verder

Deze en meer cijfers kun je vinden in het Marketingfacts Stats Dashboard. Daar vind je de laatste cijfers & statistieken over online marketing, die continu worden bijgewerkt.

Afbeelding: Jonathan Kos-Read (cc)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Dank Danny, als data/stats freak met tijdgebrek kan ik dit zeer waarderen! Wordt dit een wekelijkse serie?

    geplaatst op
  • Hi Antonio,

    Leuk om te horen! Ben het gestart als test, en heb er leuke reacties op gekregen dus ben van plan om het een vaste serie te maken ja!

    geplaatst op
  • Wat een geod idee. kort, snel en duidelijk, dank je wel.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.