10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 19 2013

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Ook deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Met deze week onder andere wereldwijde cijfers over internettoegang, attitudes ten opzichte van mobiel in opkomende economieën en Amerikaanse cijfers over mobile advertising.

Hoe je beste vriend een vijand wordt

Aan de basis van bekende films als Ben Hur, The Prestige of The Social Network staat een bekend gegeven: twee mensen die eerst beste vrienden waren, komen uiteindelijk als vijanden tegenover elkaar te staan. Ook merken lopen een soortgelijk risico. Immers, consumenten die zich als fan aanmelden op de Facebookpagina van een merk kunnen zich soms en plotseling tegen dat merk keren. En dit kan leiden tot negatieve publiciteit en negatieve mond-tot-mondreclame voor dat merk. Johannes Gebauer, Johann Füller en Roland Pezzei, drie Oostenrijkse onderzoekers, probeerden te achterhalen hoe een merkvriend zo plotseling in een vijand kan veranderen en hoe merken dit kunnen voorkomen.

Lees verder

Internetsector in Nederland groeit met 1 procent

Waar Nederland in 2012 en 2013 krimpt, groeit in 2013 de softwaresector met 2 procent en de telecom en internetsector met 1 procent. Dit concludeert ABN AMRO in haar jaarlijkse visie op de de Nederlandse Technologie-, Media- en Telecomsector (TMT) in 2013. "Ons land beschikt over één van de grootste internetknooppunten ter wereld, een hoogwaardige infrastructuur en een dynamische creatieve industrie. Hiermee biedt deze sector kansen op - globale - groei. Door de aanwezigheid van innovatieve bedrijven die nieuwe bedrijfsmodellen omarmen, kan zij ook andere sectoren inspireren om nieuwe kansen te benutten", zo schrijft ABN Amro. 

Lees verder

The Forrester Wave: Web Content Management For Digital Customer Experience Q2 2013

Web content management software heeft zich ontwikkeld van een kleine set tools voor websitemanagement tot brede productsuites die marketeers de handvaten geven om de multichannel consument handen en voeten te geven. In dit rapport worden de belangrijkste providers op een rijtje gezet en beoordeeld op basis van het huidige aanbod, de strategie en de aanwezigheid op de markt.

Lees verder

ICT facts & figures 2013

In dit rapport belicht de ITU, de internationale telecommunicatie unie, de wereldwijde internetpenetratie. Volgens de ITU heeft wereldwijd 41 procent van de huishoudens in 2013 toegang tot internet. De helft van de huishoudens bevinden zich in ontwikkelingslanden, waar de internetpenetratie 28 procent bedraagt. In de ontwikkelde landen heeft 78 procent toegang tot internet.

Lees verder

2013 Emerging markets mobile attitudes report

Consumentenonderzoek in de opkomende economieën van Brazilië, India, Nigeria en Saudie Arabië wijst uit dat het gebruik van mobiele telefoons het gebruik van laptops (29 procent), tablets (7 procent) en desktop-PC's (17 procent) voorbij is gegaan als we kijken naar time spent.

Lees verder

Mobiele advertentiebestedingen groeien in VS naar 20 miljard dollar

De uitgaven aan mobile advertising zullen in de VS in 2015 goed zijn voor bijna 20 miljard dollar. Dat is bijna het drievoudige van het afgelopen jaar, toen er 6,7 miljard dollar naar mobile advertising ging. Dat concludeert de Mobile Marketing Association.

Lees verder

Amerikanen spenderen meer tijd aan sociale netwerken

Uit onderzoek van GfK en IAB blijkt dat Amerikanen meer tijd online doorbengen. Waar Amerikanen in 2011 dagelijks nog iets onder de 3 uur online waren, is dat in 2012 gegroeid naar 3 uur en 7 minuten. Amerikanen spenderen meer tijd op sociale netwerken en kijken langer naar video.

Lees verder

Adobe Quarterly Digital Intelligence Briefing

Twee van de belangrijkste trends voor 2013 zijn content en inboundmarketing, welke beiden sterk leunen op een effectief content management system (CMS). Uit de laatste editie van Adobe's Quarterly Digital Intelligence Briefing blijkt dat hoewel organisaties bewust zijn dat het succes van de contentstrategie samenhangt met het CMS deze vaak achterloopt op de huidige technische mogelijkheden.

Lees verder

Bing breidt marktaandeel in VS uit

Bing heeft het afgelopen jaar haar marktaandeel uitgebreid. Dat blijkt uit cijfers van comScore. Bing beschikt momenteel over een marktaandeel van 17,3 procent. Vorig jaar was dit nog 15,4 procent. Het marktaandeel van Google bleef het afgelopen jaar onveranderd: 66,5 procent van de Amerikaanse zoekopdrachten verlopen via Google.

Lees verder

'Driekwart van de verkochte smartphones is Android'

Onderzoeksbureau Gartner heeft nieuwe cijfers gepubliceerd over de verkoop van smartphones en mobiele telefoons. Het marktaandeel van het Android platform blijft doorgroeien. 75 procent van de verkochte smartphones draait op Android. 

Lees verder


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Ik ben momenteel zelf ook bezig met het schrijven van een onderzoek op het gebied van sociale media. In dit onderzoek bekijk ik de relatie tussen verschillende vormen van sociale media en de invloed hiervan op het beslissingsproces van de consument. Echter heb ik nog meer respondenten nodig die mijn vragenlijst invullen. Als een van jullie een minuutje of 5 over heeft zou dit een geweldig zijn. De vragenlijst is hier te vinden.

    http://www.thesistools.com/web/?id=347890

    Bij voorbaat dank!

    geplaatst op
  • Voor mijn studie Commerciële Economie ben ik op mijn stage bezig met een onderzoek naar aankopen via een smartphone of tablet.

    Doe jij wel eens een aankoop via een mobiel apparaat? Dan zou je me erg helpen met invullen van deze vragenlijst.

    https://docs.google.com/forms/d/14hzl-pwlKfeC5ThVSpF5xKT6WDYU6_i4kosR5OTsOwU/edit?usp=drive_web#

    Alvast bedankt!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.