Blogger worden bij Marketingfacts

Marketingfacts is een beetje van ons allemaal, en is nergens zonder goede bijdragen, iedere dag vers. Wij zijn hét platform voor marketingprofessionals en het zijn de insights, podcasts, blogs, opinies en recencies die ons als marketingcommunity binden. Verhalen van marketeers, onderzoekers en specialisten die dagelijks met hun poten in de modder staan (check onze missie & visie).

Marketing als vakgebied is nooit af. We zijn altijd op zoek naar verse postings door vakgenoten. Mensen die hun kennis en visie willen delen, maar ook hun ervaring, hun overtuigingen, of hun twijfels. We zijn een blog dóór marketeers over marketing. Ben je thuis in een van de vele marketing-specialisaties? Wil je collega’s in ons mooie vak verder helpen? Heb je een strategische blik en kun je uit je eigen bubbel treden en je goed verplaatsen in wat écht relevant is voor ondernemers, het vak, marketingprofessionals marketingmanagers? In de CCO, head of marketing of CMO die aan de knoppen zit? Heb je Marketingfacts ook een beetje gelezen, en kan je inhaken op of doorbouwen aan eerder werk van medebloggers?

Dan kijken wij uit naar jouw verhalen. En wij niet alleen!

Blogger in 6 stappen

  1. Mail je idee, blogpost of een outline van je verhaal naar redactie@marketingfacts.nl
  2. Vermeld in je mail je naam en de naam van jouw organisatie
  3. Wij laten weten of het past op Marketingfacts, maar check vooral even deze pagina
  4. Ja, dan word je zichtbaar bij 185.000 bezoekers per maand
  5. En pushen we je bijdrage met een vriendelijke “tag” via LinkedIn, Twitter en Facebook en in onze nieuwsbrief

We krijgen geregeld de vraag of een ‘gastblog’ tot de mogelijkheden behoort. Als je daarmee bedoelt dat je één keer een posting wil plaatsen en daarna verder voor The Economist aan de slag gaat, in principe niet, nee. Bloggers zijn bloggers. Je bent hier thuis en niet te gast. Jouw Marketingfacts, samen een community. Ingezonden brieven…. doen we ook niet aan. Je publiceert namens jezelf. De redactie communiceert één-op-één met de persoon wiens naam boven een artikel staat. Prima als je namens een klant/leidinggevende/partner informeert naar mogelijkheden, maar zodra het lijntje is gelegd kun je er tussenuit.

What’s in it for you?

  1. Autoriteit opbouwen voor jezelf en/of je bedrijf door kennisdeling
  2. Netwerk: je wordt onderdeel van een bruisende marketing community
  3. Jezelf ontwikkelen als marketingprofessional door bij te blijven: wie schrijft die blijft!
  4. Gratis toegang tot events, vakliteratuur, webinars en nog veel meer

En eeeeh…. Je wist al, maar voor alle duidelijkheid:

(bron: Ian Barnard)

Recente artikelen

Positioneringsstrategie: In 6 stappen naar winstgevende en duurzame groei (deel 5)

Deel 5: De noodzaak voor een positioneringsstrategie gericht op merkvoorkeur.

Waarom de ‘Ervaren Rebel’ jouw goudmijn is voor komend jaar

Als marketeer word je doodgegooid met trendrapporten over Gen Z en Millennials. We moeten op TikTok, we moeten ‘snackable content’ maken en we moeten woke zijn. Terwijl we massaal focussen op deze ‘startende consumenten’, laten we de groep met de meeste koopkracht én de grootste invloed links liggen. Ik heb het over de 7,3 miljoen ervaren ’50-plus’ consumenten in Nederland. En daarmee over bijna 70% van de consumentenbestedingen.

Nieuwe merkidentiteit Schiphol: ‘Thuishaven voor wereldreizigers’

Op elke nieuwe visuele merkidentiteit wordt gereageerd: men vindt er iets van. En dat moet natuurlijk ook, want daar is die merkidentiteit voor bedoeld: zodat mensen het merk herkennen en er bepaalde associaties aan verbinden.

Black Friday is de ultieme karaktertest voor je merk

Het zit er weer op Black Friday! Wat begon een aantal jaar geleden als één dag, werd een weekend, toen een week en inmiddels lijkt heel november één grote kortingsmaand. De zogenaamde Black Friday weken. Alleen die naam al. We zijn er als merken echt verslaafd aan geraakt, en vallen over elkaar heen om onder de aandacht te komen.

Meer keuze vergroot bereidheid tot betalen voor true pricing

Wat gebeurt er als je klanten zelf laat bepalen hoeveel van de maatschappelijke kosten van hun aankoop ze willen meebetalen? Een afstudeeronderzoek van de Vrije Universiteit Amsterdam laat zien dat meer keuze niet verwart, maar juist de bereidheid om meer te betalen vergroot.

Timing is geen detail. Het is je strategie

Timing bepaalt je impact, conversie en momentum.

Psychologische personalisatie werkt niet (maar clickbait titels wel)

Ja, wéér een blog over personalisatie, maar wacht: ik denk toch interessant voor je, {$voornaam}! Niet weggaan, de komende alinea’s passen perfect bij jouw gevoel voor {$profiel_tag_beschrijving}. Geen onderwerp in CX en marketing is immers zo onbegrepen, onbereikbaar of onschatbaar waardevol als Personalisatie. Toch? Toch?!?

Positioneringsstrategie: In 6 stappen naar winstgevende en duurzame groei (deel 4)

Deel 4: De drie succesfactoren voor een geslaagde positioneringsstrategie.

Fundamentele trends in kaart gebracht – Megatrend #7: Donutmerken

Merken die buitengewoon presteren blijken de tijdgeest te vangen en veel te investeren in verkenningen van de toekomst. We brengen in deze rubriek een aantal van de meer fundamentele trends in kaart, waarvan de kans klein is dat het een hype blijkt.

Particuliere musea in Nederland: van veilige crowdpleasers tot culturele rebellen

Particuliere musea zijn al lang geen randverschijnsel meer. Ze groeien uit tot sterke merken die net zo goed concurreren met festivals, pretparken en andere vrijetijdsaanbieders. Maar hoe balanceren ze tussen veilige publiekskunst en radicaal experiment?

Tamara Couperus (Crocodile Agency) over jonge doelgroepen, TikTok-bereik en het falen van klassieke reclame

"Wij kijken geen televisie meer." Het is een dooddoener die in de reclamewereld nog steeds te weinig serieus wordt genomen. Tamara Couperus leidt een bureau met een gemiddelde leeftijd van 27, richt zich op Gen Z en Gen Alpha en kijkt met groeiend ongeduld naar de trage mechanismen van traditionele bureaus. Wat gebeurt er als je níet langer vanuit het merk denkt, maar vanuit de community?

Podcastserie ‘The Next Tony’ #8 – Roderick Verplanken, founder van Goodoo

Hoe herontdek je een klassiek product en maak je het beter – voor mens én planeet? In de achtste aflevering van The Next Tony spreken marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp met Roderick Verplanken, co-founder van Goodoo – een gecertificeerde B Corp die ijs opnieuw uitvindt.

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!