Yahoo geoptimaliseerd met eyetracking

Yahoo geoptimaliseerd met eyetracking

Recent heeft Yahoo een eyetracking gebruikersonderzoek uitgevoerd op hun zoekmachine. Het Amerikaanse bedrijf Eyetools heeft het onderzoek uitgevoerd. Zoekresultaten moeten beter aansluiten bij de search query om zodoende meer tevreden bezoekers te krijgen en een frequenter gebruik. De verbeteringen zijn ingegeven om aansluiting te krijgen bij Google. In deze video wordt uitgelegd wat er onderzocht is en welke verbeteringen zijn aangebracht. Yahoo geeft aan dat dit “the biggest consumer improvement to its search engine… ever” is.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • als ze nou echt willen concurreren met Google, laat ze dan eens beginnen met al die overtollige shit van hun FP af te halen en zich te concentreren op de search engine.

    geplaatst op
  • Een portaal voor België in het Nederlands zou al een beter initiatief zijn, maar goed dat ze bezig zijn met usability!

    geplaatst op
  • Blijf Yahoo! een prachtige club vinden; jammer dat ze met al die applicaties die ze de laatste jaren hebben gekocht en ontwikkeld nog steeds niet de stap naar Europa en in het bijzonder Nederland hebben gemaakt. Wat zou ze eigenlijk tegenhouden?

    Is de video niet op youtube of google video te zetten zodat we 'm hier ook kunnen bekijken?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.