Yahoo geoptimaliseerd met eyetracking
Recent heeft Yahoo een eyetracking gebruikersonderzoek uitgevoerd op hun zoekmachine. Het Amerikaanse bedrijf Eyetools heeft het onderzoek uitgevoerd. Zoekresultaten moeten beter aansluiten bij de search query om zodoende meer tevreden bezoekers te krijgen en een frequenter gebruik. De verbeteringen zijn ingegeven om aansluiting te krijgen bij Google. In deze video wordt uitgelegd wat er onderzocht is en welke verbeteringen zijn aangebracht. Yahoo geeft aan dat dit “the biggest consumer improvement to its search engine… ever” is.
als ze nou echt willen concurreren met Google, laat ze dan eens beginnen met al die overtollige shit van hun FP af te halen en zich te concentreren op de search engine.
Een portaal voor België in het Nederlands zou al een beter initiatief zijn, maar goed dat ze bezig zijn met usability!
Blijf Yahoo! een prachtige club vinden; jammer dat ze met al die applicaties die ze de laatste jaren hebben gekocht en ontwikkeld nog steeds niet de stap naar Europa en in het bijzonder Nederland hebben gemaakt. Wat zou ze eigenlijk tegenhouden?
Is de video niet op youtube of google video te zetten zodat we ‘m hier ook kunnen bekijken?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!