Yahoo doet het goed, hoe komt dat?

9 oktober 2003, 08:38

Yahoo heeft zijn nettowinst in een jaar meer dan verdubbeld. Uit gisteren gepresenteerde kwartaalcijfers blijkt een nettowinst van 65 miljoen dollar bij een omzet van 357 miljoen dollar. Wij zetten op een rijtje wat Yahoo’s revenue-drivers zijn.

Opvallende cijfers uit Yahoo’s kwartaalcijfers:

De totale inkomsten uit marketing services stegen met 43% tot 357 Miljoen US$ t.o.v. vorig jaar:

– Ruim tweederde hiervan (US$ 245 Mln, +48%) kwam uit online advertising (banners etc) en de ‘paid search’ relatie met Overture.

– Bijna een kwart (US$ 79 Mln, +38%) kwam uit Paid Services (Yahoo personals, e-mail etc)

– Ruim 32 Mln US$ (+ 26%) kwam uit Listings, voornamelijk uit Hotjobs.com

Vijftig procent van de gebruikers van Yahoo zijn geregistreerde gebruikers. Ze hebben een inlognaam en wachtwoord waarmee ze toegang tot gepersonaliseerde diensten hebben.

Yahoo heeft het goed gedaan, en zegt zelf de toekomst zonnig in te zien. Zodoende heeft Yahoo haar verwachtingen voor Q4 naar boven bijgesteld.

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!