Xbox 360 wordt advertentiezuil

30 mei 2005, 12:45

Microsoft vertelt in AdAge dat ze haar Xbox 360 vooral als advertentiezuil wil inzetten: “Our intent is to lean over the advergaming market, boasting of extra capabilities deliberately built into the upcoming Xbox 360, due out in the fall.”

De kracht van Microsoft zit ‘m in de grote hoeveelheid persoonlijke informatie die ze van haar klanten opslaat: “Subscribers give a great deal of personal information during the subscription process. One Microsoft executive called the collection state of the art.”

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

3 Reacties

    at

    een trojan van de eerste orde….(maar wel een mooie)


    30 mei 2005 om 13:26
    Robert Gaal

    Ben benieuwd hoe zij denken over de implementatie van die ads. Moet het bij de game passen of juist niet? Ik denk: absoluut. Een M&M’s advertentie in een oud middeleeuws kasteel gaat gewoon nooit werken. Hopelijk beseffen ze dat.


    30 mei 2005 om 13:27
    Kasper Katje

    “One Microsoft executive called the collection state of the art.”

    Wat is er zo kunstzinnig aan het verzamelen van persoonsgegevens en daar content/ads op afstemmen?


    30 mei 2005 om 19:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!