Winkelketen 7-eleven organiseert de eerste real-time spelshow op Facebook

Winkelketen 7-eleven organiseert de eerste real-time spelshow op Facebook

Bedrijven zoeken steeds naar nieuwe manieren om te connecteren met hun klanten. Facebook is ondertussen zo populair dat de sociale netwerk site de plaats bij uitstek is om online de dialoog aan te gaan met consumenten. In Malesië lanceerde Retail winkelketen 7-eleven recent een real-time spelprogramma. Het programma wordt uitgezonden op de fanpage van het merk. Het concept is vergelijkbaar met het beroemde TV-format ‘de juiste prijs’. Twee keer per week wordt er op vooraf aangekondigde momenten een show uitgezonden.

Het concept is eenvoudig: tijdens de eerste ronde van de show kan elke kijker meespelen. Het doel is de prijs te raden van alle goederen die in een winkelmandje liggen. De 10 spelers die er het dichtste bij zitten, worden uitgenodigd naar de volgende ronde. Daarna gaan deze spelers nog door een aantal gelijkaardige rondes om uiteindelijk tot een winnaar te komen. De prijzen variëren van digitale camera’s tot iPad’s en aankoopbonnen voor de supermarkt.

Deze campagne is een slimme manier om de markt te tonen dat je effectief lage prijzen hanteert. Doordat het op zo’n interactieve manier is, blijft de kern van de boodschap allicht ook goed hangen bij de deelnemers. Door deze wedstrijd zijn er bovendien veel mensen die het merk 7-eleven ‘liken’, wat een aardig extra voordeel is. Bij het begin van de spelshow hadden ze zo’n 10.000 fans, na een week is dit reeds gestegen naar meer dan 25.000.


Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • leuk concept, niet origineel maar blijkbaar hoeft dat niet om een succes te hebben :)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.